Dit moet je eten om slimmer te worden

14 oktober 2021

Je hoort het sommige mensen weleens zeggen: “Je bent wat je eet”. Misschien zit er toch wel meer achter dat kleine zinnetje. Nee, je verandert niet in een kip als je hier teveel van eet of in een appeltaart als je toch stiekem dat stukje extra eet. Maar als het gaat om geheugenverlies tegengaan of makkelijker studeren, dan kan hetgeen wat je eet toch wel echt een verschil maken. Wat moet je nu op jouw boodschappenlijstje zetten om alles uit je brein te halen? Je leest het hier.

Granaatappel

Granaatappel is natuurlijk superlekker, maar er zitten in de pitjes enorm veel antioxidanten en stoffen die stress verminderen! En iedereen weet dat je met minder stress beter kunt functioneren. De antioxidanten in de pitjes zorgen ervoor dat je hersencellen beter met elkaar kunnen communiceren.

Pure chocolade

Ja! Je hebt eindelijk een excuus om toch die reep chocolade in je winkelmand te gooien. In cacao zitten namelijk polyfenolen. Polyfenolen helpen je geheugen met onthouden. Ook zijn deze stoffen goed in het tegenhouden van de afbraak van hersencellen als gevolg van ouderdom. Dus neem die reep (pure) chocolade gewoon mee!

Noten

Nu je toch stiekem die chocolade hebt meegenomen, kan je net zo goed meteen doorlopen naar de noten. En dan niet naar de borrelnootjes, maar naar de ongezouten en ongebrande noten. Deze noten zitten namelijk boordevol gezonde vetten, vitamine E en vezels. Als je een handjevol noten eet, ga je al snel geheugenverlies tegen.

Chocolade-Dit-moet-je-eten-om-slimmer-te-worden

Havermout

Havermout wordt niet zonder reden geassocieerd met studenten, het is namelijk een bron van foliumzuur, vitamine B12, eiwitten en omega 3 vetten. Als je ontbijt met havermout zorgt het ervoor dat je de hele dag beter kunt nadenken, omdat je energie gelijkmatiger wordt verdeeld over de dag. En dat ontbijtje hoeft echt niet het vieze papje te zijn dat je nu in je hoofd hebt, je kan namelijk van alles met havermout maken. Zelfs pannenkoeken! Oh, en de gezonde mix gaat ook nog eens Alzheimer tegen.

Groene thee

Groene thee klinkt al heel gezond, en dat is het dus ook echt. Deze thee zit namelijk boordevol antioxidanten die weer helpen met het functioneren van je hersenen. Ook wordt jouw leervermogen en geheugen hierdoor beter.

Olijfolie

Vetten zijn belangrijk voor je lichaam, in tegenstelling tot wat veel mensen denken. Je hersenen bestaan namelijk uit vetten. Dat is de reden dat we wel genoeg (goede) vetten moeten binnenkrijgen. Een paar van deze goede vetten zijn Omega 3 én 9. Deze kan je halen uit olijfolie, dus ruil die bakvet maar in voor een gezond scheutje olijfolie.

Dus eet jezelf slim!

Neem jij dit boodschappenlijstje mee naar de winkel? Want met deze producten eet je jezelf zo nog eens slim!