Berend (Finance Manager)

Bas is een zeer ervaren financieel manager met ruim 10 jaar ervaring. In zijn carrière was hij verantwoordelijk voor zowel de financial als business control kant van verschillende organisaties. Zijn voornaamste verantwoordelijkheden zijn het verzorgen van de maand- en jaarrapportages, het opstellen en consolideren van jaarrekeningen, het verzorgen van verschillende fiscale aangiftes en het analyseren en rapporteren van eventuele afwijkingen ten opzichte van forecast en planning. Tevens heeft Bas altijd leiding gegeven aan een team bestaande uit twee tot vier financiële / administratieve medewerkers in organisaties bestaande uit 30 tot 150 medewerkers. Hij rapporteert direct aan het management en de directie en hierbij levert Bas elke maand managementrapportages en managementinformatie aan. Bas voert zijn werkzaamheden met veel plezier uit, echter is hij toe aan een nieuwe omgeving. Hij heeft veel affiniteit met de bouw en zijn voorkeur gaat dan ook uit naar een Finance Manager functie in een bouw gerelateerd bedrijf.

Bas is een sociale man met een representatief voorkomen. Hij is heel goed in het creëren van overzicht en inzicht doordat hij snel verbanden ziet en snel kan schakelen. Zijn communicatieve vaardigheden zijn erg ontwikkeld en hij is organisatie sensitief. Hij voelt betrokkenheid en weet te communiceren op alle niveaus van een organisatie. Bas is erg collegiaal en neemt dan ook werk over van zijn collega's als hun hier niet aan toe komen. Met zijn hands-on mentaliteit, ervaring en expertise is Bas een echte aanwinst.

Bas heeft één maand opzegtermijn en zijn salaris is in overleg beschikbaar.

Werkzaamheden

  • het verzorgen van de maand- en jaarrapportage voor de directie en de moedermaatschappij;
  • eindverantwoordelijk nacalculatie/bepalen OHW-positie;
  • voeren financiële administratie vastgoed B.V.;
  • consolidatie 5-tal entiteiten;
  • financiële administratie, debiteuren- /crediteurenadministratie; G/L-accounting;
  • opstellen van de jaarrekeningen;
  • fiscale aangiftes vennootschapsbelasting /loonbelasting /omzetbelasting;
  • liquiditeitsbeheer/liquiditeitsplanning;
  • maandelijks aanleveren van volledige, juiste en tijdige managementinformatie;
  • analyseren en rapporteren van eventuele afwijkingen ten opzichte van forecast en planning;
  • opstellen van betrouwbare operationele en financiële rapportages (managementrapportages, kostprijsberekeningen, etc.);
  • initiëren van verbeteringsprocessen;
  • uitvoeren van bedrijfseconomische analyses;
  • fungeren als aanspreekpunt op het gebied van (financiële) procesverbetering;
  • onderhouden van interne contacten met het management en externe contacten met onder meer accountants;
  • grootboekcontrole en verschillenanalyse;
  • kostprijscalculatie / bezettingsrapportages / indirecte en directe productieuren;
  • onderhouden en opzetten maatregelen AO/IC;
  • beheer verzekeringsportefeuille;
  • contactpersoon accountant, banken en verzekeraars;
  • actieve participatie MT.

Functie

Finance Manager

Leeftijd

43

Woonplaats

Breda

Salaris

Meer dan €5.000

Opleidingsniveau

HBO

Talenkennis

Nederlands, Engels en Duits goed in woord en geschrift

Computervaardigheden

Navision, Afas, Green Vision, Exact, KPD Bouwoffice, Groupwise, Exact E-account, Caseware, Caseview