Solliciteren vanuit huis? Solliciteer en word uitgenodigd voor een online gesprek met één van onze consultants. Lees hier meer.

Anton (Administratief Medewerker)

Na het behalen van zijn mbo-4 diploma Accountmanager, is Anton als logistiek medewerker begonnen bij een groothandel. Daar was hij verantwoordelijk voor het coördineren van zendingen, controleren van de pakbonnen en het afhandelen van retourzendingen. Hij heeft een jaar gewerkt bij die groothandel waarna hij de keuze heeft gemaakt om te starten bij een bank als administratief medewerker. Bij de bank hield hij zich bezig met het (zelfstandig) inrichten van de administratie door facturen in te boeken en die op prijs te controleren met de prijzen zoals die in het voorraadbestand zijn verwerkt. Daarnaast hield hij zich bezig het  controleren van documenten op volledigheid van gegevens. Als de gegevens van de documenten niet volledig waren nam hij contact op met de desbetreffende stakeholder om extra gegevens op te vragen. Omdat de bank geen contract voor onbepaalde tijd verstrekte, is Anton begonnen bij Schiphol waar hij als (logistiek) administratief medewerker is gaan werken. Hij hield zich o.a. bezig met het te woord staan van klanten, controleren van rittenstaten van chauffeurs, contact onderhouden met planners om de bestemmingen in juiste banen te leiden en het controleren van vrachtbrieven op juistheid van gegevens en tevens het invoeren en verwerken van die vrachtbrieven. Anton werkt nu in ploegendienst bij DB Schenker waar hij een coördinerende rol heeft en soortgelijke werkzaamheden doet als bij Schiphol en de bank. Hij gaat graag in gesprek met een werkgever die hem een administratieve rol kan geven waarbij hij vaste werktijden heeft en geen nachtdiensten hoeft te draaien.

Als persoon is Anton een vriendelijke, hard werkende en gemotiveerde jongeman. Hij is leergierig en staat open voor feedback zodat hij zijn werk goed kan doen. Anton heeft een prettige persoonlijkheid, is in voor een geintje en kan goed situaties in schatten. In contact met anderen stelt hij zich flexibel op, maar hij kan ook wanneer iemand zich niet houdt aan de gemaakte afspraken. Daarmee past hij goed in een rol zoals debiteurenmedewerker of crediteurenmedewerker. Hij heeft een goede mindset, is stressbestendig en sterk klantgericht.

Werkzaamheden

  • Contact onderhouden met planners;
  • Binnenkomende zendingen afstemmen met planners;
  • Importeren van documenten;
  • Controleren en invullen van zendingen;
  • Sorteren van zendingen,

Functie

Administratief Medewerker

Leeftijd

25

Woonplaats

-

Salaris

€2.000 tot €2.500

Opleidingsniveau

HBO

Talenkennis

-

Computervaardigheden

-