Dominique (Juridisch Secretaresse)
Dominique verwacht in juli haar Master Privaatrecht cum laude in ontvangst te nemen. Haar vakken heeft ze met mooie cijfers mogen behalen. Daarnaast heeft zij inmiddels al ruim drie jaar ervaring opgedaan als Juridisch Secretaresse bij een kleinschalig advocatenkantoor op de Zuidas waar zij ondersteuning biedt aan meerdere advocaten op het gebied van Familie- en Erfrecht. Dominique is verantwoordelijk voor; het uitwerken van juridische documenten, corresponderen met cliënten, advocaten, de rechtspraak en andere partijen, agendabeheer, dossiervorming en beheer en archivering. Daarbij fungeert zij als eerste aanspreekpunt via telefoon, e-mail, fax en post, postverkeer en is ze verantwoordelijk voor alle overige werkzaamheden op juridisch gebied. Dominique gaat graag inhoudelijk aan de slag en is daarom op zoek naar een functie als Notarieel Medewerker waar zij haar kennis en kunde op het gebied van Personen- en Familierecht kan toepassen.
Dominique is een enthousiaste en gedreven jonge dame met een oplossingsgerichte instelling. Ze straalt zelfvertrouwen uit en gaat graag zelfstandig, gestructureerd en georganiseerd te werk. Dominique werkt zorgvuldig en kan goed schakelen tussen werkzaamheden. Haar communicatieve vaardigheden zijn goed ontwikkelend en zij beschikt over een groot verantwoordelijkheidsgevoel. In haar vrije tijd is Dominique druk met vrijwilligerswerk en geeft ze bijles aan studenten voor rechtenvakken. Daarnaast sport Dominique graag en spreekt zij regelmatig af met vrienden en familie.
Dominique heeft een maand opzegtermijn en is per juli fulltime beschikbaar. Haar salarisindicatie bedraagt € 2.400,- bruto per maand op fulltime basis.
Werkzaamheden
- Fungeren als eerste aanspreekpunt van het kantoor of de afdeling via telefoon, e-mail, fax en post;
- Verzorgen van besprekingsruimten en -faciliteiten;
- Dossiervorming en -beheer en archivering;
- Agendabeheer en plannen van afspraken;
- Postverkeer;
- Onderhouden van juridische bibliotheken, documenten en processen;
- Afhandelen van declaraties en facturen;
- Bestellen en onderhouden van kantoorartikelen en andere interne faciliteiten;
- Telefonisch contact met cliënten, advocaten, de rechtspraak en andere partijen. Ook beantwoorden van vragen / beoordelen van zaken met betrekking tot nieuwe cliënten;
- Corresponderen met cliënten, advocaten, de rechtspraak en andere partijen;
- Kopiëren, scannen en organisatorisch bundelen van juridische documenten;
- Uitwerken van juridische documenten, vaak op basis van (gedicteerde) aantekeningen;
- Assisteren van advocaten bij informatieverzameling voor (lopende) zaken, wetswijzigingen, relevante rechtspraak etc. en in het opstellen van juridische documenten en andere voorkomende werkzaamheden.