Sharon (Juridisch Secretaresse)

Sharon heeft haar mbo4-opleiding Juridische Dienstverlening succesvol afgerond en heeft al zes jaar werkervaring opgedaan in Antwerpen als Juridisch Secretaresse. Zij is bekend met de volgende rechtsgebieden: Vreemdelingenrecht, familierecht, arbeidsrecht, verzekeringsrecht en af en toe strafrecht. Ze vindt het leuk om veel verschillende werkzaamheden gedurende de dag te hebben en weet hierin prioriteiten te stellen. Een aantal van haar werkzaamheden waren, dossiers opmaken en bijhouden, telefoon- en e-mailverkeer, cliënten te woord te staan en te helpen daar waar nodig, agendabeheer en termijnbewaking. Sharon heeft vanwege haar lange werkervaring precies voor ogen wat zij zoekt bij een nieuwe werkgever. Zij zoekt een kantoor waar hard werken, hand in hand gaat met gezelligheid. Zij is niet op haar mondje gevallen en houdt van af en toe een praatje maken. Ze vindt het leuk om als team gezamenlijk te lunchen en zo haar collega’s beter te leren kennen. Ze vindt het fijn om mensen om haar heen te hebben en pakt haar werkzaamheden zelfstandig op. Zij is erg loyaal en zoekt een plek waar zij zich voor langere tijd kan blijven ontwikkelen.

Sharon is een spontane en representatieve dame die een functie zoekt binnen de advocatuur. Met haar enthousiasme stelt zij mensen snel op het gemak. Sharon heb ik leren kennen als een communicatief vaardige dame die op mij een positieve indruk achterliet. Ze is erg beleefd en communiceert snel en duidelijk. Je krijgt spontaan een lach op je gezicht. Wegens haar aankomende verhuizing van Antwerpen naar Amsterdam is zij in overleg al snel beschikbaar.

Sharon is per februari beschikbaar voor vier dagen per week. In overleg kan dit ook al per januari. Haar salarisindicatie bedraagt € 2.700,- bruto per maand op fulltime basis.

Werkzaamheden

  • Verwelkomen van bezoekers/cliënten; 
  • Telefoon opnemen, post verwerken en frankeren (naar de post brengen);
  • Dossiers openen en documenten inscannen, benoemen en in digitaal dossier overzetten;
  • Informatie/advies verlenen aan cliënten;
  • Betalingen inboeken en agenderen;
  • Uitwerken vergaderpunten;
  • Cliënt begeleiden in zijn afspraak bij de gemeente (aanvraag verblijf);
  • Aanmaningen sturen naar cliënten;
  • Inventaris maken van de processtukken;
  • Tussenkomt melden aan de rechtbank;
  • Ophalen van dossiers bij rechtbank, advocaat of RVV;
  • Stukken voor proces opvragen bij cliënt;
  • Briefwisseling naar cliënt, rechtbank, deurwaarder, gemeente etc.;
  • Visumaanvragen voorbereiden, indienen en tot een goed einde brengen;
  • Dossiers afsluiten: betalingen nakijken, originele documenten teruggeven aan cliënt na ondertekening en dan dossier archiveren;
  • Agendabeheer;
  • Termijnbewaking.

Functie

Juridisch Secretaresse

Leeftijd

33

Woonplaats

Amsterdam

Salaris

€2.500 tot €3.000

Opleidingsniveau

MBO

Talenkennis

Nederlands uitstekend

Computervaardigheden

Ms Office