Rene (Customer Service Medewerker)

Rene heeft inmiddels zes jaar werkervaring opgedaan binnen de logistiek. Waar hij begon als een Customer Service Medewerker bij een Ferrydienst, heeft hij inmiddels ook ervaring opgedaan in de functie als Transportplanner bij nog een andere Ferrydienst. In zijn huidige functie als Customer Service Medewerker bij een productie bedrijf, is hij verantwoordelijk voor de afhandeling van de orders voor 30 klanten. Dagelijks houdt hij zich bezig met het organiseren van transport en staat hij in contact met alle betrokken partijen om de klant passende service te bieden. Omdat Rene hiervoor drie jaar werkzaam is geweest als Transportplanner, mist hij nu de uitdaging in zijn functie. Daarom staat hij open voor een nieuwe uitdaging waarbij hij op lange termijn uitgedaagd wordt en zichzelf kan blijven ontwikkelen. Het liefst gaat hij aan de slag bij een informele, platte organisatie waar hij wederom de functie als Transportplanner kan bekleden.

Rene is op mij overgekomen als een kalme, sociale man. Hij weet de rust en het overzicht te bewaren in de hectische situaties die zich voordoen in de logistieke wereld. Daarentegen is Rene gedreven en weet hij van doorpakken. Hij is iemand die energie haalt uit snel schakelen en hij houdt van structuur. In het beheersen van de Duitse taal zou hij zichzelf graag verder willen ontwikkelen.

Rene heeft een opzegtermijn van één maand, is fulltime beschikbaar en zijn salarisindicatie is € 4.000,- bruto per maand.

Werkzaamheden

  • Verantwoordelijk voor het organiseren van vervoer voor het transport van de grondstoffen van plastic flesjes voor 20 kleine en 10 grote internationale klanten;
  • Contact met productie manager voor het monitoren van de voorraad om orders van klanten te kunnen verwerken;
  • Invoeren en verwerken van inkomende orders in het ERP-systeem APG;
  • Boeken van weg- en railtransport via vaste vervoerders;
  • Inplannen van laad- en losmomenten in overeenstemming met de klant en vervoerder, rekeninghoudend met tijdvensters;
  • Contact met klanten voor het verschaffen van updates omrent te bestelling en het afhandelen van klachten;
  • Opmaken van wekinstructies voor het lossen van goederen;
  • Opmaken van BL's;
  • Opmaken van verzekeringspapieren;
  • Verzamelen en controleren van de Invoice, de CMR en de gewichtsticket voor het aanleveren van een volledig transport doissier aan de klant;
  • Afhandelen van de facturatie.

Functie

Customer Service Medewerker

Leeftijd

30

Woonplaats

Spijkenisse

Salaris

€4.000 tot €4.500

Opleidingsniveau

MBO

Talenkennis

Nederlands uitstekend in woord en geschrift. Engels goed in woord en geschrift. Duits voldoende in woord en geschrift.

Computervaardigheden

Portbase, APG, diverse planning portals zoals WOLF en MS Office: Excel, Word en PowerPoint.