Ayo (Customer Service Medewerker Export)

Ayo heeft in augustus 2011 zijn hbo-opleiding Trade Management en in 2015 zijn Shipping, Transport and Freight Forwarding Course afgerond. Een jaar van zijn studie heeft hij gevolgd in China waar hij ook een stage heeft gelopen. Ayo heeft gewerkt als Global Material Supply Specialist bij een wereldwijde handelsorganisatie en voedselproducent. In deze functie was hij verantwoordelijk voor alle im- en export van FMCG goederen. Hierdoor heeft hij veel kennis aangaande import- & exportdocumentatie binnen de logistiek en supply chain. Momenteel werkt Ayo bij een producent van verf als Logistics Specialist Export. Hier is hij verantwoordelijk voor alle exportzendingen buiten de EU. Wegens een te grote reisafstand naar zijn werk is Ayo momenteel samen met Extra Talent op zoek naar een nieuwe werkgever. Hij is op zoek naar een bedrijf waar hij kan laten zien wat hij in zich heeft en het maximale uit zichzelf kan halen in een functie als Expediteur of Logistiek Coördinator.

Ayo is een communicatief vaardige, gedreven en ambitieuze man. Hij is altijd bereid om extra cursussen te volgen en daarbij spreekt hij meerdere talen namelijk Nederlands, Engels en Chinees (zowel Kantonees als Mandarijn) en basis Spaans. Dit zorgt er dan ook voor dat Ayo boven de markt uit steekt. 

Ayo heeft een opzegtermijn van 1 maand en een salarisindicatie van € 3.200,- bruto per maand.

Werkzaamheden

  • Verantwoordelijk voor alle exportzendingen vanuit de productie in Duitsland naar alle landen buiten de EU, gebruikmakend van intermodaal transport
  • Van A-Z verantwoordelijk voor de gehele coördinatie van de uitgaande goederenstroom, van het aansturen van de productie aanvraag tot aan de levering van de geconsolideerde goederen bij de klanten
  • Verantwoordelijk voor het inboeken van transport bij externe vervoerder voor zowel zeevracht, wegtransport als luchtvracht
  • Eerste aanspreekpunt voor de klanten bij vragen, klachten en statussen van de zendingen
  • Verantwoordelijk voor het behandelen van claims door de inspectierapporten aan te vragen, contact op te nemen met de vervoerders en de overige betrokken partijen
  • Voeren van tariefonderhandelingen met forwarders en vervoerders
  • Opstellen van verschillende documentatie, zoals DGD, cvo, B/L's, coa, ATR, EUR 1, paklijsten en facturatie
  • Contact onderhouden met de klanten, vervoerders, productie afdeling en overige interne afdelingen

Functie

Customer Service Medewerker Export

Leeftijd

31

Woonplaats

Rotterdam

Salaris

€3.000 tot €3.500

Opleidingsniveau

HBO

Talenkennis

Nederlands, Engels en Chinees (zowel Kantonees als Mandarijn) goed in woord en geschrift.

Computervaardigheden

Axapter, Exact, Lotus Notes, MS Office; Word, Excel