Jessica (Assistent-Declarant)

Jessica meer dan 10 jaar stage- en werkervaring in de logistiek. Met haar specialisme in vloeibare bulkgoederen heeft zij uiteenlopende kennis opgedaan. De afgelopen twee jaar is zij werkzaam bij een tank terminal. Hier is zij gestart als Customer Service Representatieve en inmiddels bekleed zij de functie van Assistent Declarant. In 2020 heeft zij namelijk de cursus ‘Assistent Declarant’ afgerond en de cursus ‘Volwaardig Declarant’ staat op de planning. In haar huidige functie is zij verantwoordelijk voor het verzorgen van alle douane gerelateerde zaken rondom de tankcontainers die op de terminal binnenkomen en vertrekken. Daarnaast pakt zij nog altijd customer service werkzaamheden op. Ze is nauw betrokken bij het inplannen van lichters, zeeschepen en treinen. Vanwege een hoge doorloop binnen het team is de samenwerking niet meer wat het is geweest. Met deze reden is Jessica klaar voor een nieuwe uitdaging. Zolang zij bij een organisatie werkt die zich bezig houdt met bulk ladingen, staat zij open voor uiteenlopende functies. Ze heeft voorkeur voor een platte, informele bedrijfscultuur.

Jessica is op mij overgekomen als een kalme, oprechte jongedame. Ze heeft van nature een rustige uitstraling en ze zal geen beloftes maken die ze niet kan nakomen. Ze is niets anders dan een directe manier van communiceren gewend. In de ‘havencultuur’ voelt zij zich thuis en zij houdt in haar manier van communiceren rekening met de ander. Daarnaast gaat Jessica secuur te werk en houdt ze een duidelijke structuur aan in haar werkzaamheden.

heeft een opzegtermijn van 1 maand, is 32 uur per week beschikbaar en heeft een salarisindicatie van € 3.700,- bruto per maand op basis van 40 uur.

Werkzaamheden

Assistent-Declarant (september 2021 – heden)
  • Verantwoordelijk voor het verzorgen van alle douane gerelateerde zaken omtrent binnenkomende en uitgaande tankcontainers in het depot;
  • Afsluiten van de orders;
  • Opmaken en klaarzetten van benodigde documenten in het systeem, zoals T1;
  • Maandelijkse aangifte verzorgen over alle orders;
  • EAD documenten opmaken voor accijnsgoederen;
  • Contact onderhouden met douane voor aan-, afmeldingen en rapportages;
  • Ondersteunen van customer service afdeling.
Customer Service Representative (augustus 2019 – augustus 2021)
  • Verantwoordelijk voor het inplannen van lichters, zeeschepen en treinen word in samenspraak met operations;
  • Schakelen als eerste aanspreekpunt voor klanten;
  • Invoeren van binnenkomende orders in het systeem;
  • Monitoren van proces en klanten op de hoogte houden;
  • Afhandelen van klachten;
  • Contact met interne afdelingen als planning en douane;
  • Controleren en begeleiden van stijgerplanning;
  • Indien nodig in contact met schippers;
  • Afhandelen van administratie en documentatie.

Functie

Assistent-Declarant

Leeftijd

27

Woonplaats

Hoogvliet

Salaris

€3.500 tot €4.000

Opleidingsniveau

MBO

Talenkennis

Nederlands uitstekend in woord en geschrift. Engels goed in woord en geschrift. Duits voldoende in woord en geschrift.

Computervaardigheden

AS400, DSS, Vista, Ortec, Tomcat, Dropboard, VTTEye, Greencat, Qino, Logicity en MS Office.