Solliciteren vanuit huis? Solliciteer en word uitgenodigd voor een online gesprek met één van onze consultants. Lees hier meer.

Lauran (Transportplanner)

Lauran heeft 6 jaar werkervaring in de logistiek. Hij is begonnen in de Hospitality & Leisure, vanuit zijn werkzaamheden in het hotel is hij per toeval in de logistiek gerold. Al gauw bleek dat Lauran veel meer in zijn mars had en is hij doorgegroeid naar steeds hogere functies. Transportplanning was zijn eerste echte uitdaging en dat adoreert hij nog steeds. Bij zijn laatste werkgever vervulde hij de rol van (Hoofd-)Transportplanner en heeft hij een nieuwe afdeling opgezet. Deze logistiek dienstverlener is gespecialiseerd in de industriële branche van rioolverwerkingen. Omdat de afdeling helaas is opgeheven bij zijn laatste werkgever is Lauran per direct beschikbaar en op zoek naar een functie in de logistiek. Hij is op zoek naar een functie waar hij weer kan doen waar hij goed in is, dat is het plannen van transport, organiseren en begeleiden van projecten.

Lauran is sterk in zijn communicatie en doet er alles aan om zijn gestelde doelen te behalen. Hij is sociaal en vriendelijk naar zijn gesprekspartner toe. Dankzij zijn commerciële instelling is Lauran een echte netwerker en weet hij hoe hij zakelijke voordelen kan behalen. Daarnaast bouwt hij aan een goede klantenrelatie en is hij niet snel uit het veld geslagen.

Lauran is per direct fulltime beschikbaar en hij heeft een salarisindicatie van €3.400,- bruto per maand.

Werkzaamheden

  • Direct leidinggeven aan 25 chauffeurs en 1 Transportplanner
  • Dagelijkse hoofdtaak is het opstellen van de transportplanningen, rekening houdend met certificaten, vergunningen, specialisme van chauffeurs, wegen en bruggen etc.
  • De nieuwe afdeling voor het overgenomen project opzetten
  • Verantwoordelijk voor de dagelijkse overleggen met het team van ongeveer 40 fte.
  • Daarnaast verantwoordelijk voor het aannemen van Chauffers voor de organisatie en schakelen met diverse bureaus
  • Ieder kwartaal opstellen van omzetprognoses en doelstellingen, geheel verantwoordelijk voor het financiële gedeelte, zoals kosten-batenanalyses
  • Dagelijks contact onderhouden met de klanten en het winnen van nieuwe klanten d.m.v. acquisitie
  • Overleggen met de klanten betreft leveringen, voorwaarden en prijzen
  • Communicatie onderhouden met de uitvoerende partijen, zoals producenten
  • Overleggen met de Supervisor betreft financiën en prestaties
  • Indien nodig bezoeken van andere vestigingen en implementeren van het systeem, daarnaast inwerken van het personeel
  • Coördineren van transporten, rapporteren en factureren
  • Snel schakelen indien nodig en zoeken naar de beste oplossingen

Functie

Transportplanner

Leeftijd

26

Woonplaats

Bergen op Zoom

Salaris

€3.000 tot €3.500

Opleidingsniveau

MBO

Talenkennis

Nederlands goed in woord en geschrift. Engels goed in woord en voldoende in geschrift. Portugees goed in woord en matig in geschrift.

Computervaardigheden

IDS, Order Call, TMS, WMS, ERP, MS Office (Excel, Word, Outlook)