Stefan (Customer Service Medewerker)

Stefan werkt al ruim 10 jaar binnen de Logistiek. Stefan heeft verschillende ervaring opgedaan, van het plannen voor zowel zee als wegtransport, maar ook als ‘Medewerker Customer Service’. De laatste functie bekleed hij nu bij een bekende logistiek dienstverlener. In deze functie is hij niet alleen verantwoordelijk voor het ontzorgen van klanten met betrekking tot luchtvrachtzendingen, maar ook zorgt hij voor de juiste documenten (douane, airway bills). Stefan wil graag dagdiensten gaan werken en daarom is hij nu samen met Extra Talent op zoek naar een nieuwe uitdaging als Customer Service Medewerker.
 
Stefan vertelt vol passie en enthousiasme over zijn werkzaamheden. Hij kan goed prioriteiten stellen, zo zorgt hij ervoor dat alle zendingen aan het eind van de dag de deur uit zijn. Door de rust te bewaren in stressvolle situaties, houd hij het overzicht. Hij heeft een proactieve houding en kan snel schakelen als er nog werk ligt van andere collega’s. Als het nodig is, zet Stefan net een stapje extra, zolang het werk maar af is. Daarnaast is Stefan een vriendelijke jongeman en is hij communicatief sterk, dit blijkt uit het feit dat hij vragen direct stelt en zichzelf goed kan uitdrukken. Stefan zoekt een nieuwe uitdaging voor 32 uur per week.
 
Stefan heeft een opzegtermijn van één maand en heeft een salarisindicatie van € 2.700,- bruto op basis van een 40-urige werkweek.

Werkzaamheden

  • Klanten ontzorgen van A-Z m.b.t. hun luchtvrachtzendingen;
  • Verantwoordelijk voor het bijhouden van de statussen van 50 zendingen per dag vanuit het warehouse in Nederland naar het Verenigd Koninkrijk en Italië;
  • Het oppakken van nieuwe zendingen die via het systeem/excel worden aangemeld;
  • Ervoor zorgen dat de juiste documenten (douane, airway bills) en stemt het af met de luchtvaartmaatschappijen en wegvervoerders;
  • Uiteraard zorgt hij ervoor dat de klanten goed geïnformeerd zijn over de status van hun zendingen (track&trace), leveringsperiode en tarieven;
  • Proforma's in orde maken en verzendklaar maken;
  • Het afhandelen van gemiddeld 10 klachten per week;
  • De keuze maken wie de claim moet betalen, dit kan de vervoerder, de klant of intern zijn;
  • Contact onderhouden met vervoerders, warehouse, management, export afdeling over de in en- uitgaande goederen.

Functie

Customer Service Medewerker

Leeftijd

42

Woonplaats

vacature

Salaris

€2.500 tot €3.000

Opleidingsniveau

MBO

Talenkennis

.

Computervaardigheden

Roadrunner, GreenCom, Visual Planner 3, Avalanche en MS Office (Excel, Outlook, Word)