Maarten (Teamleider Customer Service)

Maarten heeft ruim tien jaar ervaring binnen de logistiek waarvan de afgelopen 1,5 jaar als leidinggevende op de Customer Service afdeling in de luchtvracht branche. Eind 2014 vroeg de toenmalige manager van Maarten om mee te gaan naar een nieuwe organisatie, waar goede doorgroeimogelijkheden waren. Na zeven jaar kwam dit als geroepen omdat Maarten toe was aan een nieuwe werkomgeving en waagde hij de sprong in het diepe. Hij kwam binnen als Expediteur Export en groeide al snel intern door naar een leidinggevende rol als Teamleider Customer Service Export. In deze functie is hij momenteel verantwoordelijk voor het aansturen, coachen en beoordelen van het Customer Service team van 6 fte. Daarnaast bewaakt Maarten de gemaakte afspraken van zowel de interne als externe klanten en dat doet hij met behulp van KPI's. Maarten heeft ontzettend veel plezier in zijn huidige rol omdat hij samen met zijn team de kwaliteit van de organisatie waarborgt. Tevens verzorgt hij samen met zijn team dat de meest complexe vraagstukken worden opgelost.   Helaas kan de afdeling door een nijpend te kort aan personeel niet meer de service bieden welke Maarten wil waarborgen. Maarten is op zoek naar een rol als Teamleider Customer Service bij een logistiek dienstverlener waar hij zich volledig kan richten op het aansturen, opleiden en beoordelen van zijn team

 

Maarten is een menselijke manager, hij vindt het erg belangrijk dat zijn teamleden zich op hun gemak voelen binnen de organisatie. Hij weet de belangen van de organisatie voorop te stellen en dat maakt hij ook duidelijk tijdens evaluaties en KPI gesprekken. Maarten communiceert makkelijk en hij is erg enthousiast, dit zie je dan ook terug op de passievolle manier van spreken over zijn werkzaamheden. Met Maarten breng je gewicht in de organisatie, hij is een geboren leider en dat zie je al bij zijn entree.

 

Maarten heeft een salarisindicatie van € 3.800,- bruto per maand en een opzegtermijn van een maand.

Werkzaamheden

  • Verantwoordelijk voor het aansturen, coachen en beoordelen van het team (6 fte)
  • Contact onderhouden met klanten, medewerkers, leveranciers, airlines en management
  • Eerste aanspreekpunt voor zowel interne als externe klanten
  • Onderhouden van contacten met interne en externe klanten door middel van bedrijfsbezoeken om de kwaliteit van de samenwerking te waarborgen
  • Controleren en verdelen van de werkzaamheden op de afdelingen en het stellen van prioriteteien
  • Bewaken van de KPI's van de accounts en zorg dragen voor het behalen van de gestelde doelen
  • Assisteren en aandragen van oplossingen bij knelpunten en vraagstukken. 
  • Implementeren van nieuwe projecten, operationeel opzetten van nieuwe accounts
  • Zorg dragen voor evaluaties met medewerkers en het bewaken van de KPI's van hen
  • Verzorgen van sollicitatiegesprekken voor eventuele nieuwe versterkingen
  • Rapporteren van de voortgang van de afdeling aan het management

 

Functie

Teamleider Customer Service

Leeftijd

31

Woonplaats

Omgeving Schiphol

Salaris

€3.500 tot €4.000

Opleidingsniveau

HBO

Talenkennis

Nederlands en Engels uitstekend in woord en geschrift

Computervaardigheden

SAP, MS Office; Excel, Word, PowerPoint en Outlook