Otto (Customer Service Medewerker)

Ruim 8 jaar geleden kwam Otto voor het eerst in aanraking met de logistiek en is onderaan de ladder begonnen. Na een korte periode zichzelf bewezen te hebben als Logistiek Medewerker zag men al snel dat hij meer in zijn mars had. Na 3 maanden kreeg hij administratieve- en data-entry werkzaamheden, maar omdat dit allemaal op oproep was en zijn familie in Engeland woonde, besloot hij in 2013 met zijn gezin hier naar toe te verhuizen. In 2015 kwam hij terug, en sinds 2017 werkte hij weer volop in de logistiek. Otto haalt energie uit de constante beweging in de logistiek. Het in behandeling nemen van im- en export zendingen via lucht-, weg- en zeetransport, het ad-hoc schakelen bij AOG’s en het opstellen van douane documentaties is een kleine greep van de werkervaring die Otto sindsdien heeft op gedaan. Wegens gezondheidsredenen besloot hij een periode uit de running te gaan, maar omdat hij nu volledig hersteld is wil hij graag per direct aan de slag. Zijn voorkeur gaat uit naar een functie als (Allround) Expediteur of Customer Relations.

Otto heeft van nature een groot verantwoordelijkheidsgevoel. Wanneer hij ergens aan de slag gaat, wil hij graag alle ins en outs van het vak leren en zet hij zichzelf 300% in. Zelfontplooiing staat bij Otto hoog in het vaandel. In de toekomst zou hij graag weer willen doorgroeien naar een aansturende functie, maar hij blijft ook graag in ontwikkeling door middel van bijvoorbeeld cursussen. In stressvolle situaties weet hij het hoofd koel te houden, en tegelijk secuur en nauwkeurig te blijven werken. Buiten werk om is Otto het beste te omschrijven als familie mens. Hij is bijvoorbeeld graag op pad met zijn gezin.

Bied jij Otto een frisse start in 2020? Hij is in overleg per direct beschikbaar en heeft een salarisindicatie van € 2.600,- bruto per maand.

Werkzaamheden

  • Verantwoordelijk voor het in behandeling nemen van import- en exportzendingen via lucht-, zee- en wegtransport;
  • Verwerken van de orders voor de orderpicking; 
  • Alloceren van goederen in het warehouse d.m.v. fifo; 
  • Contact onderhouden met douane omtrent controle van inkomende en uitgaande vracht; 
  • Contact onderhouden met klanten, transporteurs en interne afdelingen omtrent voortgang van zendingen; 
  • Versturen van pre alerts; 
  • Opmaken van douanedocumentatie (IM-A, EX-A, T1, T2, Eur1, Certificaat van Oorsprong e.d.);
  • Inboeken van gemaakte kosten en het opstellen van de facturatie;
  • Tariefonderhandelingen met klanten en transporteurs.

Functie

Customer Service Medewerker

Leeftijd

28

Woonplaats

Zaandam

Salaris

€2.500 tot €3.000

Opleidingsniveau

MBO

Talenkennis

Nederlands en Engels uitstekend in woord en geschrift.

Computervaardigheden

SAP, Linux, ERP, WMS, TMS, Citrix, IBM, MS-Dos, Scrum, Track on Trade, MS Office Pakket.