Solliciteren vanuit huis? Solliciteer en word uitgenodigd voor een online gesprek met één van onze consultants. Lees hier meer.

Sinan (Logistiek Administratief Medewerker)

Sinan is na het afronden van de mbo-opleiding Netwerkbeheerder niveau 4 tijdelijk aan de slag gegaan als Logistiek Administratief Medewerker bij een transportbedrijf als vervanging voor een andere medewerker. Na deze korte periode werd het voor Sinan al gauw duidelijk dat zijn interesse in deze branche erg groot is en begon hij na het krijgen van een aanbod, bij hetzelfde transportbedrijf. Als Logistiek Administratief Medewerker verwerkt hij de CMR’s, beheert hij het wagenpark, is hij het eerste aanspreekpunt voor de chauffeurs en instrueert hij de chauffeurs over de zendingen. Daarnaast heeft hij meerdere verbeteringen aangebracht in de werkprocessen. Zo heeft Sinan een overzicht van alle gegevens van de wagens opgesteld, structuur aangebracht in de boekhouding en een bestand opgesteld voor het verwerken van onkosten en bonussen. Door een fusie en daardoor het abnormaal oplopen van de werkdruk is Sinan op zoek naar een nieuwe uitdaging waar hij op administratief gebied een verschil kan maken binnen de organisatie.

 

Sinan is een sociale man die accuraat en secuur te werk gaat. Hij zet zich volledig in voor de organisatie waar hij werkt. Door zijn oplossingsgerichte instelling vindt hij snel oplossingen voor mogelijke hindernissen. Hij heeft zijn administratie altijd op orde, waardoor vragen van collega’s en klanten snel beantwoordt kunnen worden.

 

Sinan is in overleg beschikbaar en heeft een salarisindicatie van € 2.800,- bruto per maand.

Werkzaamheden

  • Verantwoordelijk voor verrichten van verschillende administratieve taken;
  • Instrueren van chauffeurs over zendingen;
  • Verzorgen van de salarisadministratie;
  • Opmaken, controleren en na bellen van facturen;
  • Verwerken van crediteuren en debiteuren administratie; 
  • Inkopen van kantoorartikelen en alle benodigdheden voor de chauffeurs zoals banden en hesjes;
  • Verwerken van CMR's in het systeem;
  • Inlichten en verwelkomen van nieuwe werknemers via de telefoon en op locatie in Brussel of Roosendaal;
  • Afhandelen van lopende schades en contact opnemen met de verzekeraar;
  • Verzorgen van alle benodigde schadeformulieren;
  • Opstellen van huurovereenkomsten;
  • Beheren van het wagenpark. Aanvragen van vergunningen, zoals afval vergunning en tol;
  • Regelen van de navigatie voor chauffeurs;
  • Opstellen van een overzicht met alle gegevens van de wagens, zoals vergunningen, serienummer, welke systemen aan boord zijn, tankpas en andere spullen die nodig zijn aan boord; 
  • Zorg dragen voor het onderhoud en de reparaties van de voertuigen;
  • Eerste aanspreekpunt van chauffeurs;
  • Contact onderhouden met klanten over opdrachten;
  • Aanbrengen van structuur in de boekhouding, waardoor tijd is bespaard;
  • Opstellen van een bestand voor het verwerken van onkosten en bonussen voor 20 medewerkers. Hierdoor werden verloren/vergeten declaraties drastisch verlaagd; 
  • Verhelderen van procedures, waardoor onverwacht stilstand van voertuigen wordt geminimaliseerd. 

Functie

Logistiek Administratief Medewerker

Leeftijd

29

Woonplaats

Gorinchem

Salaris

€2.500 tot €3.000

Opleidingsniveau

MBO

Talenkennis

Nederlands en Turks uitstekend in woord en geschrift. Engels goed in woord en geschrift. Duits voldoende in woord en geschrift.

Computervaardigheden

Exact, MS Office (Word, Excel, PowerPoint).