Solliciteren vanuit huis? Solliciteer en word uitgenodigd voor een online gesprek met één van onze consultants. Lees hier meer.

Pim (Customer Service Specialist)

Pim heeft naast een hbo-diploma ook ruim 3 jaar ervaring als Customer Service Specialist. Hij werkt op dit moment bij een grote logistieke dienstverlener waarin communicatieve vaardigheden, accuraatheid en stressbestendigheid cruciaal zijn. Hij is hier verantwoordelijk de inbound issues en het soepel laten verlopen van de processen. Hij schakelt hierbij veel met verschillende afdelingen, accountmanagers en de directe klant. Wanneer een product bijvoorbeeld beschadigd is, is het Pim zijn taak om naar een geschikte oplossing te zoeken en de juiste afdelingen aan te sturen. De klanttevredenheid staat altijd voorop en Pim draagt dan ook graag interne procesverbeteringen aan. “Als ik zie dat iets efficiënter kan, dan deel ik mijn mening graag”. Bij zijn vorige werkgever regelde Pim naast taken zoals; orderverwerking, troubleshooting en klachtcontact ook de reserveringen voor de transportopdrachten bij de vaste charters en maakte hij prijsafspraken met de subcontractors. Pim is nu op zoek naar een nieuwe uitdaging waarin hij zich verder kan ontwikkelen. Dit zou hij graag doen in een soortgelijke functie of in een meer leidinggevende rol. Ook staat Pim open voor een rol als Junior Transportplanner.

Pim is een rustige jongen die het prettig vindt om in teamverband te werken. Pim vindt het leuk om dagelijks oplossingsgericht bezig te zijn en ziet het telkens als een uitdaging om zowel de klant als de organisatie tevreden te stellen. Ook denkt hij graag mee over procesverbeteringen. Zo heeft hij al geregeld zaken aangedragen die daadwerkelijk doorgevoerd zijn. Het schadeproces verloopt nu voornamelijk via de mail en de afdeling stuurde eerst zo’n 5 mails heen en weer naar de klant om de klant op de hoogte te stellen van de issue. Volgens Pim kon al deze informatie overzichtelijk in één e-mail. Dit hebben ze nu dus aangepast. Daarnaast is Pim goed in het stellen van prioriteiten. Zo weet hij voorrang te geven aan bepaalde orders en bewaart hij goed het totale overzicht. Pim is goed in het empathisch communiceren. “Het is de manier waarop je iets vraagt of zegt en met een positieve empathische manier van communiceren bereik je veel meer, zowel bij de klant als bij je collega’s”. Dit vindt Pim dus heel belangrijk. Als laatste krijgt hij veel energie van drukte en hectiek. Pim kan goed met stress omgaan en stopt pas als het werk af is.

Pim heeft een opzegtermijn van 1 maand en heeft een salarisindicatie van €2.650,- bruto per maand op basis van 40 uur per week.

Werkzaamheden

  • Registreren, oplossen en bespreken van inbound issues;
  • Troubleshooting betreft productschades;
  • Schadeproces registreren, verbeteren, uitvoeren;
  • Prioriteiten stellen bij afhandeling schades; 
  • Klantcontact zowel telefonisch als per mail;
  • Procesverbeteringen aandragen;
  • Back up voor afdeling Frontoffice.
  • Rapporteren aan manager.

Functie

Customer Service Specialist

Leeftijd

35

Woonplaats

Regio Den Bosch

Salaris

€2.500 tot €3.000

Opleidingsniveau

HBO

Talenkennis

Nederlands uitstekend in woord en geschrift; Engels goed in woord en geschrift.

Computervaardigheden

SAP, Oracle, Salesforce, MS Office (Word, Excel)