Solliciteren vanuit huis? Solliciteer en word uitgenodigd voor een online gesprek met één van onze consultants. Lees hier meer.

Saskia (Customer Service Medewerker)

Saskia heeft 4 jaar ervaring als Customer Service Medewerker bij een grote logistiek dienstverlener. Zij is hier begonnen op de afdeling Express, en zit nu op de afdeling Luchtvracht. Saskia is het eerste aanspreekpunt voor de klant. Ze heeft dan ook veel klantcontact betreffende inkomende orders, lopende zendingen, reserveringen, prijsafspraken en klachten. Saskia zorgt dat alle orders correct verwerkt worden in het systeem. Daarna gaat ze onderzoeken wat de wet- en regelgeving betreft van het verzenden van verschillende stukgoederen. Ze maakt de reserveringen bij de Airlines en bij grote volumes schakelt ze ook veel met de afdeling Sales over de juiste tarieven. Deze tarieven geeft zij vervolgens af bij de klant. Ook stelt Saskia EXA douanedocumenten op en controleert deze. Gedurende de dag houdt Saskia zich ook bezig met het monitoren van de internationale zendingen en bij wijzigingen informeert zij de klant. Duidelijke communicatie is hierbij heel belangrijk. Door een verandering in de bedrijfscultuur, voelt Saskia zich niet meer prettig en is zij op zoek naar een nieuwe uitdaging in een soortgelijke functie.

Saskia is een jongedame die haar mannetje staat. Ze is duidelijk in haar communicatie en draait niet om de hete brei heen. Dit vinden klanten erg prettig. Zo geeft Saskia altijd aan wat alle mogelijkheden zijn en stelt zij de klant direct op de hoogte bij o.a. wijzigingen. Saskia kan goed het overzicht bewaren en bepalen welke taken prioriteit hebben. Ze kan snel schakelen en is stressbestendig. “Er komt altijd wel wat tussen. Zo gaat de telefoon hier bijvoorbeeld de hele dag door en ben je met van alles tegelijk bezig”. Saskia gaat ondanks de hectiek secuur en gestructureerd te werk. Daarnaast is ze erg collegiaal en flexibel. Zo werkt ze constant samen met haar collega’s, doordat de taken onderling verdeeld worden. In drukke periodes werkt ze regelmatig over en helpt ze ook weleens mee in het magazijn met magazijnwerkzaamheden.


Saskia heeft een opzegtermijn van 1 maand en heeft een salarisindicatie van € 2.300,- bruto per maand op basis van 40 uur per week. 

Werkzaamheden

  • Verwerken van inkomende orders in het systeem (CMS);
  • Douanedocumenten (EXA) opstellen en controleren;
  • Klantcontact per telefoon en e-mail met internationale klanten;
  • Reserveringen inboeken bij Airlines; 
  • Verzorgen van de volumeplanning;
  • Tarieven afgeven en communiceren aan klanten;
  • Bij uitzonderingen tarieven opvragen bij de Airlines en overleggen met de afdeling Sales.
  • Zendingen controleren, monitoren en inspelen op ad hoc wijzigingen;
  • Spoedzendingen verweken en opvolgen;
  • Onderzoeken van wet- en regelgeving bij uitzonderlijke producten;
  • Rapporteren aan Supervisor.

Functie

Customer Service Medewerker

Leeftijd

31

Woonplaats

Regio Eindhoven

Salaris

€2.000 tot €2.500

Opleidingsniveau

MBO

Talenkennis

Nederlands uitstekend in woord en geschrift; Engels goed in woord en geschrift.

Computervaardigheden

MS Office (Word, Excel, Outlook)