Karin (Expediteur)

Karin heeft 21 jaar ervaring in de logistiek. In deze 21 jaar heeft ze diverse functies gehad, bij diverse opdrachtgevers, van Logistiek Administratief Medewerker tot aan Expediteur. Door de jaren heen heeft Karin de logistiek eigen gemaakt. Zo heeft ze veel contact gehad met diverse vervoerders en rederijen om het best mogelijke transport te regelen. Hiernaast heeft Karin veel ervaring met het opstellen van diverse transportdocumentatie, telefonisch contact onderhouden met partijen en het organiseren van transport met behulp van derde partijen. Om voor alle partijen de beste mogelijkheid te bieden vergelijkt ze prijzen van de diverse partijen en coördineert ze de transporten naar een veilig einde. Karin heeft voornamelijk ervaring met wegtransport en shortsea en binnenvaart. In deze vakgebieden heeft ze een groot netwerk opgebouwd met mensen die ze kan bellen. Al met al een topper in de logistiek die het geregeld krijgt. Helaas gaat haar huidige werkgever verhuizen en word het te ver om leuk te blijven. Dit is voor Karin de reden om verder te kijken naar een nieuwe uitdaging. Haar voorkeur gaat uit naar een rol als Expediteur waar ze het volledige transport moet gaan regelen met derde partijen.

Karin is een logistiekeling pur sang. Ze is sociaal, kan de klanten goed binden aan haar en heeft een enorm doorzettingsvermogen. Klanten die naar haar bellen, als het niet meer haar klant is, bewijst alles. Hiernaast zoekt Karin de beste oplossing, ook als deze de nodige creativiteit vergt. Ze lost de logistieke problemen op, linksom of rechtsom. Karin communiceert duidelijk en is recht door zee. Hierdoor weten klanten en collega's precies waaraan en waaraf. Ze is nieuwsgierig op de juiste manier en ziet commerciële kansen als deze zich voordoen. Karin maakt haar werkzaamheden inzichtelijk en laat dan de klant zo weten waar ze voor betalen. Zo behoudt ze het vertrouwen van de klant en zelf de controle.

Karin heeft een opzegtermijn van één volledige maand en een salarisindicatie van €3.100,- bruto per maand.

Werkzaamheden

  • Verantwoordelijk voor het organiseren van weg, shortsea, en binnenvaart transport;
  • Opvragen en vergelijken van tarieven;
  • Commerciële kansen zien en benutten;
  • Opmaken van transportdocumentatie;
  • Coloaden van containers met derde partijen;
  • Particulieren verhuizingen regelen richting Suriname en de antillen;
  • Zendingen organiseren van pakketjes tot aan volledige 40hq containers;
  • Coördineren van het transport;
  • Controleren en na bellen van de facturatie;
  • Containerplanning;
  • Douane documentatie opvragen;
  • Dagelijks contact onderhouden met diverse logistieke dienstverleners;
  • Administratief verwerken van werkzaamheden;
  • Prijzen vergelijken op basis van levertijd en kwaliteit;
  • In- en verkoop van containers en wagens;
  • Direct aanspreekpunt voor collega's en (interne) klanten;
  • Coördineren van alle lopende transporten;
  • Eerste aanspreekpunt voor zijn klanten met betrekking tot alle zendingen;
  • Opbouwen en onderhouden van verschillende werkrelaties;
  • Opzetten van een nieuwe bv.
  • Administratief verwerken van bevindingen.

Functie

Expediteur

Leeftijd

40

Woonplaats

Tholen

Salaris

€3.000 tot €3.500

Opleidingsniveau

MBO

Talenkennis

Nederlands uitstekend in woord en geschrift. Engels goed in woord en geschrift.

Computervaardigheden

Sofship, Axapta, Freightware/gateway, Portbase, inttra, MS Office (Excel, Powerpoint, Outlook, Word)