Solliciteren vanuit huis? Solliciteer en word uitgenodigd voor een online gesprek met één van onze consultants. Lees hier meer.

Akin (Customer Service Medewerker Export)

Akin is een man die echt in de logistiek thuishoort. Bij zijn huidige werkgever is hij als Customer Service Officer verantwoordelijk voor het soepel laten verlopen van het gehele outbound proces. Hij onderhoudt het klantcontact over het verloop van zendingen, hij stelt prioriteiten aan de inkomende orders en geeft deze vervolgens door aan het warehouse. Ook boekt hij reserveringen in bij de Airlines en Terminals, zet hij de transportopdrachten uit bij de vaste charters en onderhoudt hij dagelijks het contact met de transporteurs. Akin is tevens verantwoordelijk voor het opstellen van laadplannen, de groupage planning en het berekenen van verzendkosten. Hij zorgt ook voor de uitdraai voor het voorraadbeheer en maakt analyses bij afwijkingen. Ook is Akin bekend met douanedocumenten zoals: EX.A, T1, CvO, ATR. Hij vraagt deze documenten op, controleert ze en geeft ze vervolgens vrij. Wegens een reorganisatie is Akin genoodzaakt op zoek te gaan naar een nieuwe uitdaging. Hij zou dit graag doen in een soortgelijke rol.

Akin is een vriendelijke man die vol passie praat over zijn van en over de logistiek an sich. Het snelle schakelen en ad hoc bezig zijn is iets wat hij erg fijn vindt. In stressvolle situaties weet hij dan ook goed het hoofd koel te houden. Akin is duidelijk in zijn communicatie en hij neemt graag de tijd je iets uit te leggen. Dit is in het contact met klanten erg prettig, zij weten waar ze aan toe zijn. Hij vind het daarnaast erg belangrijk om nauwkeurig en resultaatgericht te werk te gaan. Wat kenmerkend is voor Akin is dat hij altijd nadenkt over hoe iets b / efficiënter kan. Het meedenken over procesverbeteringen vind hij dan ook leuk om te doen.

Akin is per direct beschikbaar en heeft een salarisindicatie van € 2.500,- bruto per maand op basis van 40 uur per week.

Werkzaamheden

  • Verwerken van inkomende orders in het systeem;
  • Bepalen van prioriteiten voor de inkomende orders;
  • Controleren en vrijgeven van transportdocumenten. Hierbij denkende aan: CMR, paklijsten, Invoices en douanedocumenten zoals: EXA, CVO, ATR en T1;
  • Aanmelden van zendingen bij Airlines;
  • Doorzetten van transportopdrachten bij vaste charters;
  • Onderhouden van klantcontact en contact met de transporteurs;
  • Opstellen van laadplannen / groupage planning voor het wegtransport;
  • Verantwoordelijk voor een juist voorraadbeheer en analyseren van rootcauses bij afwijkingen;
  • Schakelen met interne afdelingen.

Functie

Customer Service Medewerker Export

Leeftijd

40

Woonplaats

regio Venlo

Salaris

€2.500 tot €3.000

Opleidingsniveau

MBO

Talenkennis

Nederlands en Turks uitstekend in woord en geschrift; Engels en Duits goed in woord en geschrift.

Computervaardigheden

IBM AS 400, Red Prairie, MS Office