Sarah (Logistiek Administratief Medewerker)

Bij haar huidige werkgever heeft Sarah in haar functie als Senior Logistic Administrator en daarvoor als Accountmanager Binnendienst veel ervaring gedaan binnen de logistieke branche. Ze heeft veel kennis van het opstellen van verschillende documenten zoals; T1-documenten, CMR's, Invoices of het maken van een offerte. Bij haar huidige werkgever heeft zij ook de mogelijkheid gekregen om de opleiding van Assistent Declarant te volgen, deze kans heeft ze met beide handen aangegrepen en vervolgens heeft ze deze opleiding succesvol afgerond. Bij haar huidige werkgever loopt Sarah er nu helaas tegenaan dat ze vrij weinig van wat ze in haar opleiding heeft geleerd in de praktijk kan brengen. Ze komt niet verder dan het maken van een T1-document en zou zich hier graag verder in ontwikkelen bij een douanekantoor, waar ze van collega's veel kan op steken en zich verder kan ontwikkelen tot volwaardig Declarant.

We hebben Sarah leren kennen als een doelgericht en open persoon die weet wat ze wil en wat ze kan. Vanuit haar kennis bij haar huidige werkgever neemt ze graag extra taken aan om de andere collega's te helpen en begeleiden. Hiernaast is ze loyaal naar haar werkgever en zal ze zich graag voor een lange tijd bij de organisatie blijven werken. 

Sarah is 32 uur per week beschikbaar, heeft een opzegtermijn van een maand en een salarisindicatie van € 2.600,- bruto per maand op basis van een 40-urige werkweek.

Werkzaamheden

Senior Logistic Administrator

  • Verantwoordelijk voor het verzorgen en het opstellen van verschillende (douane) documentatie voor het verzenden van goederen zoals: T1 documenten, CMR en Invoices;
  • Volledig maken van de verschillende dossiers door alle correct ingevulde documentie toe te voegen en deze vervolgens naar de financiele afdeling te sturen;
  • Probleem oplossend te werk gaan wanneer bepaalde zendingen spaak liepen door ervoor te zorgen dat ze snel met de afdelingen en klanten schakelde om de juiste documentatie te verkrijgen en zo de wachttijden en eventele extra kosten beperkte;
  • Ondersteunen en vervangen van Teamleider in taken als het verdelen van van binnenkomende taken, beantwoorden van vragen en het voeren van sollicitatie gesprekken;
  • Contact houden met de verschillende afdelingen en stakeholders zoals: Internationale klanten, planners afdeling en de financiele afdeling;

Accountmanager Binnendienst

  • Verantwoordelijk voor het verwerken van orders met soms ruim 100 order regels, rekening houdend met de voorraad en wanneer de voorraad op dreigde te raken, dit doorgeven aan de inkoop afdeling om artikelen bij te laten bestellen;
  • Verwerken van orders naar offertes voor klanten en bij vast klanten in facturen vanwege de gemaakte prijsafspraken;
  • Verantwoordelijk voor het oplossen van problemen door bijvoorbeeld een alternatief artikel aan te bieden wanneer het bestelde artikel niet op voorraad is;
  • Contact voeren met haar eigen (internationale) klanten/accounts via mail en telefonisch contact;

Functie

Logistiek Administratief Medewerker

Leeftijd

27

Woonplaats

Rotterdam

Salaris

€2.500 tot €3.000

Opleidingsniveau

MBO

Talenkennis

Nederlands uitstekend in woord en geschrift, Engels zeer goed in woord en geschrift, Spaans voldoende in woord en geschrift.

Computervaardigheden

Exact, MS Office; Outlook, Word, Excel.