Solliciteren vanuit huis? Solliciteer en word uitgenodigd voor een online gesprek met één van onze consultants. Lees hier meer.

Merel (Customer Service Agent)

Merel heeft ruim 3 jaar ervaring opgedaan binnen de logistiek, waarvan 2 jaar als Assistent Transportplanner. Zij is per toeval de logistiek ingerold als financieel administratief medewerker. Al snel kwam haar affiniteit met transportplanning naar voren en kreeg zij intern de kans om de transportplanning te ondersteunen. Hier was zij verantwoordelijk voor het ondersteunen van de Exportmanager met zowel container-, groupage en bulktransport, voornamelijk richting Frankrijk. Daarnaast verwerkte Merel de uren van chauffeurs, cmr’s en verzorgde zij de order-entry. Toen een grote klant vertrok heeft Merel helaas haar baan verloren. Vervolgens is zij bij een grote Expediteur aan de slag gegaan als Customer service agent op de afdeling Special services. Hier is zij verantwoordelijk voor het beantwoorden van klantvragen en het opvolgen en coördineren van bijzondere transporten over de weg, over zee en door de lucht. Ondanks dat Merel momenteel goed op haar plek zit, ligt haar hart bij de transportplanning en staat zij open voor een functie als Junior / Assistent Transportplanner waar zij zichzelf kan ontwikkelen tot volwaardig Transportplanner.   

Merel is een spontane jongedame met de juiste mentaliteit. Zij is chaotisch en secuur tegelijk, daarnaast heeft ze een zeer goed geheugen. Doordat ze al eerder aan de planning heeft mogen ruiken en dit haar zo goed is bevallen, is Merel gebrand om te slagen binnen de transportplanning. Dit maakt haar leergierig en geïnteresseerd. Daarnaast is Merel klantgericht ingesteld en altijd op zoek naar de juiste oplossing van de klant. Deze eigenschappen gezamenlijk maken Merel een goede aanwinst voor elk transportbedrijf.

Merel heeft een opzegtermijn van één maand en een salarisindicatie van € 2.300,- bruto per maand.    

Werkzaamheden

  • Op de afdeling Special services verantwoordelijk voor het opvolgen van het transport nadat de order is binnengekomen;
  • Opvolgen van luchtvracht, zeevracht, directe ritten en de containerplanning; 
  • Inklaren van inkomende goederen;
  • Opmaken van Bill's of Lading en Airwaybill instructies;
  • Klantvragen en tussentijds informeren van de klant omtrent leveringen;
  • Contact onderhouden met diverse transporteurs;
  • Het volgen van cursussen om verder te ontwikkelen, momenteel bezig met een ADR cursus;
  • Administratief verwerken van werkzaamheden.

Functie

Customer Service Agent

Leeftijd

29

Woonplaats

Bergen op Zoom

Salaris

€2.000 tot €2.500

Opleidingsniveau

MBO

Talenkennis

Nederlands uitstekend in woord en geschrift. Engels goed in woord en geschrift. Basiskennis Frans en Duits.

Computervaardigheden

Transpoas, Roadrunner, SAP en Microsoft office.