Anna (Logistiek Administratief Medewerker)

Anna heeft ruim 2 jaar werkervaring bij verschillende logistieke partijen. In haar huidige rol als Administratief Medewerkster bij een internationale organisatie die gespecialiseerd is in de productie van verf, is Anna verantwoordelijk voor het ontvangen van 60 shipping orders per dag, het dagelijks maken van shipping invoices voor landen buiten de EU en het aanvragen van zo'n 30 exportdocumenten per week voor de landen Rusland, Afrika, Kazachstan en Roemenië. Daarnaast controleert Anna de exportdocumenten voordat ze deze aan de chauffeurs meegeeft. De wekelijkse Skype-meeting met andere vestigingen betreffende het oplossen van problemen omtrent transport, product, retour en in en outbound en het dagelijks telefonisch contact onderhouden met transporteurs betreffende aanmeldingen van zendingen en het ophalen van orders behoren ook tot Anna haar verantwoordelijkheden. Doordat de organisatie verhuisd is, en twee werknemers terug zijn gekomen van verlof, is Anna op zoek naar een nieuwe uitdaging als Logistiek Administratief Medewerkster.

Anna is een vrouw die eerlijkheid hoog in haar vaandel heeft zitten. Wanneer een probleem zich voordoet op de werkvloer en haar baas vraagt hoe dit zo is gekomen, weet Anna hier eerlijk antwoord op te geven en zal haar collega's hiervan niet de schuld geven. In tegendeel zelfs, want wanneer Anna zelf deze fout gemaakt heeft, zal ze dit eerlijk toegeven. Anna omschrijft zichzelf als iemand die doelgericht te werk gaat. Wanneer Anna een nieuwe taak krijgt binnen een bepaalde tijd, wil ze daar meteen aan beginnen en weet ze deze af te krijgen voor de deadline. Daarnaast werkt Anna hard om al haar taken voordat ze naar huis gaat af te krijgen.

Anna heeft een opzeg termijn van 3 dagen en heeft een salarisindicatie van € 2.600,- bruto per maand.

 

Werkzaamheden

  • Het verwerken van inkomende orders per mail;
  • Het controleren van de transporten op volledigheid en juistheid via zee, weg en lucht. Dit zorgt voor een snellere doorlooptijd van de interne processen en informatiestromen;
  • CMR, ACN en vrachtdocumentatie gereed maken;
  • Offertes opvragen bij luchtvaartmaatschappijen voor transporten;
  • Het opstellen van credit en debet facturen;
  • Het eerste aanspreekpunt voor zowel de klant als vervoerder over spoedorders en laad- en lostijden;
  • Claims indienen bij de leverancier;
  • Administratieve afhandeling van goederen en ERP registratie;
  • Klachtafhandeling en voorraadbeheer.

Functie

Logistiek Administratief Medewerker

Leeftijd

31

Woonplaats

Omgeving Arnhem

Salaris

€2.500 tot €3.000

Opleidingsniveau

WO

Talenkennis

Nederlands, Engels, Duits

Computervaardigheden

MS Office: Excel, Word, Powerpoint, Outlook