Menno (Customer Service Medewerker)

Menno heeft naast een hbo-diploma ‘Commerciële Economie’, drie jaar werkervaring opgedaan als Customer Service Medewerker bij een logistiek dienstverlener. In deze functie is hij verantwoordelijk voor de afhandeling van uitgaande orders voor één key account. Hierbij fungeert hij als eerste aanspreekpunt bij klachten en problemen. Deze lost hij dan op een passende manier op. Voor het transport van gekoelde voedingsmiddelen schakelt Menno met vaste vervoerders voor het inplannen van de ophaalmomenten. Daarnaast staat Menno dagelijks in contact met de douane afdeling voor het aanleveren van de juiste informatie voor het opmaken van de benodigde documentatie. Menno voelt dat hij op dit moment in deze functie aan het plafond zit en ontwikkeld zich graag verder. Met deze reden is hij op zoek naar een functie met meer verdieping, waarbij hij zijn commerciële en analytische eigenschappen kan toepassen. Dit vindt hij terug in een functie als Accountmanager, Inside Sales Medewerker of in de richting van Supply Chain.

Menno is een hard werkende, sociale jongeman die makkelijk contact maakt met mensen. Hij is transparant in zijn communicatie waardoor hij goed kan schakelen met collega’s. Daarnaast is hij in staat om zelfstandig te werken en de verantwoordelijkheid op zich te nemen. Zo kan hij zijn analytisch inzicht inzetten om bijvoorbeeld nieuwe processen op te zetten of bestaande processen te verbeteren.

Menno heeft een opzegtermijn van één maand en heeft een salarisindicatie van € 3.100,- bruto per maand.

Werkzaamheden

  • Verantwoordelijk voor het afhandelen van de uitgaande orders van gemiddeld 10 containers per dag, gevuld met gekoelde voedingswaarde;
  • Eerste aanspreekpunt voor key account;
  • In nauw contact met brokers voor het afhandelen van klachten en het opvragen van gegevens met certificaten;
  • Orders invoeren in SAP;
  • In contact met vervoerders voor het inplannen van afhaalmomenten;
  • Afhandelen van klachten van de klant en hier een passende oplossing voor bieden, rekening houdend met impact op de omzet van het bedrijf;
  • Het verzamelen van de benodigde informatie om deze aan te leveren aan douane afdeling voor het opmaken van documentatie;
  • Aanmaken van vrachtbrieven;
  • Afhandelen van facturatie en deze invoeren in softpak;
  • Systeemtechnische problemen in kaart brengen en verhelpen in samenwerking met de IT-afdeling.

Functie

Customer Service Medewerker

Leeftijd

27

Woonplaats

Spijkenisse

Salaris

€2.500 tot €3.000

Opleidingsniveau

HBO

Talenkennis

Nederlands uitstekend in woord en geschrift. Engels goed in woord en geschrift.

Computervaardigheden

SAP, Exact, MS Office: Excel, Word en PowerPoint