Dave (Customer Service Medewerker)

Dave heeft zich opgewerkt naar de positie waar hij nu staat in de logistiek. Hij is Team Lead Import Customer Service bij een groot internationaal dienstverlener. Hij is al vanaf 2011 werkzaam voor hetzelfde bedrijf, dit omdat hij zijn stageperiode zo goed heeft afgesloten, dat ze hem meteen een vastcontract aan hebben geboden.
Hij is begonnen op kantoor bij de gateway employee, hierbij was hij verantwoordelijk voor het voorzien van informatie aan de customer service. Daarna is hij de stap gaan maken om zich nog meer te kunnen verdiepen op de informatieverstrekking voor klanten en afhandelaars. Hierbij coördineerde Dave de inkomende goederen-,geld-,documentenstroom. De mogelijkheid deed zich voor en toen is Dave naar een senior positie gegaan en was verantwoordelijk voor een team van 4 medewerkers customer service. Hierbij moest hij meer onderhandelen over tarieven en reageerde adequaat op problemen van een zending. Dave was hierbij het eerste escalatiepunt.
Zijn Team Lead gin weg en Dave zag deze kans op een mooie uitdaging en is aangenomen. In deze functie werd hij eindverantwoordelijke van de importafdeling en moest meer op helicopterview niveau gaan managen. Ook het zenden van zendingen vielen nog steeds onder zijn verantwoordelijkheid, alleen werden dit de grotere key-accounts van het bedrijf. Verder de targets vaststellen en gesprekken voeren met het personeel werd een onderdeel van zijn huidige functie.

Dave is een echte professional op het gebied van logistiek. Hij is nog relatief jong, maar op kennis niveau zeker niet. Hij heeft een mooie ontwikkeling doorgemaakt bij de logistiek dienstverlener waar hij nog steeds werkzaam is. Dave houdt van structuur en goede voorbereiding, zodat hij in het proces alleen maar hoeft bij te schaven of juist ad-hoc iets anders moet verzinnen, maar wel de kennis heeft om dit ook adequaat uit te voeren.
Dave is samen met Extra-Talent opzoek naar een nieuwe uitdaging in Export-Import en bij voorkeur op luchtvracht niveau.

Dave heeft een opzegtermijn van 1 maand en een salarisindicatie van € 3.200,- op basis van 40 uur. 

Werkzaamheden

Als eindverantwoordelijke import, bestonden de taken uit:

  • Verantwoordelijkheid volledige Import afdeling;
  • Kwartaal meetings met key-accounts;
  • Directe verbinding met de branche manager;
  • Budget management;
  • Informatie leverancier aan de salesafdeling;
  • Verantwoordelijk voor alle import data;
  • Werving en selectie plicht;
  • Nieuwe innovaties op het gebied van Excel implenmenteren;
  • De verantwoordelijkheid voor 9 man personeel;
  • Nog steeds zendingen van A tot Z faciliteren.

Functie

Customer Service Medewerker

Leeftijd

25

Woonplaats

Hoofddorp

Salaris

€3.000 tot €3.500

Opleidingsniveau

MBO

Talenkennis

Nederlands en Engels

Computervaardigheden

Microsoft Office (Word, PowerPoint en Excel), Cargo wise 1 en Cargo Office