David (Teamleider Customer Service)

Dave is klantgericht in hart en nieren. Na het behalen van zijn mbo-diploma Marketing & Communicatie ging hij daarom direct aan de slag als Klantenservice Medewerker bij een Mediabedrijf. Zijn potentie werd snel gezien, wat maakte dat hij binnen een half jaar doorgroeide naar Senior. Hij heeft het team weten uit te breiden van 6 naar 20 medewerkers waar hij de dagelijkse aansturing aan gaf. Zijn eerste stap binnen de logistiek maakte hij toen hij doorstroomde naar Fullfillment Medewerker. Hier coördineerde hij, gezamenlijk met een collega, de logistiek van de dagelijkse orders. Net voor de coronacrisis ging Dave een nieuwe uitdaging aan waar hij zich kon ontwikkelen binnen de logistiek, maar ook als leidinggevende. Echter heeft hij geen contractverlenging gehad, waardoor Dave zich opnieuw beschikbaar stelt voor een uitdagende rol als Customer Service Teamleider binnen de logistiek.

De afgelopen periode is Dave erachter gekomen dat zijn passie en kracht bij het klantencontact zit. Hij krijgt de meeste energie van het werken met en voor mensen met als doel een uitmuntende service te kunnen verlenen. Als Teamleider weet Dave gedurende de werkdag een helikopterview te houden en past hij zijn aansturing hier op aan. Hij is people gericht en vindt het belangrijk zijn team aandacht te geven en mee te denken in ontwikkeling. Bovendien past Dave zich gemakkelijk aan, aan zijn gesprekspartner waardoor hij binnen ieder team past. Tot slot is Dave stressbestendig, een teamplayer en duidelijk in communicatie.

In overleg is Dave per direct beschikbaar voor een leidinggevende rol binnen de logistiek.

Werkzaamheden

  • Verantwoordelijk voor het leiding geven aan het Commercieel Verkoop Binnendienst team (10 medewerkers);
  • Het voeren van sollicitatie-, functionerings- en exitgesprekken; 
  • Opstellen van de personeelsroosters op week- en maandbasis; 
  • Bijhouden en goedkeuren van verlofaanvragen; 
  • Coördineren van het ziekteverzuim; 
  • Waarborgen en toezien op kwalitatieve uitvoering van de werkzaamheden; 
    • Offertes en opvolging daarvan; 
    • Doorvoer van orders; 
    • Kwalitatief hoog klantencontact.
  • Eerste aanspreekpunt bij escalaties; 
  • Schakel tussen medewerkers en management;
  • In samenwerking met het
  • Meewerkend indien nodig;
    • Verzorgen van transport (lucht, weg of zee) tegen de beste prijs;
    • Verzamelen van de benodigde vervoersdocumenten (o.a. CMR + paklijsten);
    • Het op de hoogte houden van klanten per mail en telefoon. 

Functie

Teamleider Customer Service

Leeftijd

30

Woonplaats

Amsterdam

Salaris

€2.500 tot €3.000

Opleidingsniveau

MBO

Talenkennis

Nederlands en Engels uitstekend in woord en geschrift.

Computervaardigheden

Interne WMS, Microsoft Office: Word, Excel, PowerPoint.