Gilberto (Teamleider Customer Service)

Gilberto heeft zichzelf in de afgelopen jaren flink omhoog gewerkt. Hij is erg vastberaden en heeft zichzelf voorgenomen zoveel mogelijk te leren; dit is terug te zien in zijn cv; van 'Warehouse medewerker' naar 'Supervisor Import'. Naast dat Gilberto leiding geeft aan 18 medewerkers gaat hij ook regelmatig naar andere vestigingen om ook daar te ondersteunen in het verbeteren van de werkzaamheden. Door zijn team actief te betrekken bij procesverbeteringen en hen vertrouwen te geven is hij een gewaardeerde leidinggevende. 

Gilberto is echt 'people' gericht. Hij zorgt ervoor dat zijn medewerkers bij hem terecht durven en maakt hiermee het verschil op de werkvloer. Hij is altijd in voor een dolletje maar als er gewerkt moet worden dan weet zijn team wat zij aan hem hebben en hij kan op zijn beurt op zijn team rekenen. Hij helpt graag anderen en geeft opbouwende kritiek, zelf hoort hij het ook graag als hij zichzelf kan verbeteren. 
Gilberto is een prettige gesprekspartner die enthousiast verteld over zijn ervaringen en hoe hij is gekomen op het punt waar hij nu staat. In zijn vrije tijd onderneemt hij graag uitstapjes met zijn jonge gezin of gaat hij iets leuks doen met zijn jeugdvrienden. 

Gilberto is ambitieus en brengt een positieve sfeer. Gezien dat hij al ruim 20 jaar voor dezelfde werkgever werkt laat zien dat hij loyaal is en geen uitdagingen uit de weg gaat. Kun jij wel een 'Gilberto' binnen je organisatie gebruiken? Gilberto heeft een opzegtermijn van één maand en een salarisindicatie van € 3.700,- bruto per maand. 

Werkzaamheden

Supervisor Import 2016 tot op heden

  • Observeren en coachen van import medewerkers, in totaal een team bestaande uit 18 medewerkers;
    • Evaluatie- en beoordelingsgesprekken;
    • Vertrouwenspersoon;
    • Dagbriefing.
  • Processen analyseren en verbeteren:
    • Analyseren van de logistieke processen, daarbij de knelpunten naar voren brengen;
    • Meetbaar research doen voor mogelijke verbeterpunten;
    • Implimenteren van oplossingen, on-boarding team; 
  • Afhandelen van ingewikkelde casussen, klantcontact wanneer nodig; 
  • Op andere locaties ondersteunen in het verbeteren van de logistieke processen en vergroten van teamspirit.

Import medewerker mei 2013 - April 2017

  • Maken van tariefafspraken;
  • Schade/claims afhandelingen;
  • Opmaak templates van binnenkomende vrachten;
  • Douane afhandelingen met betrekking tot de inslag van de goederen en het corrigeren van mismatches;
  • Bewerken en compleet maken van import dossiers;
  • Monitoren van de vrachten;
  • Klantcontact en contact onderhouden met afhandelaars;
  • Aansturen en contact onderhouden met chauffeurs.

Pharmaceutical Account medewerker Juli 2012 - Mei 2013

  • Koeltransport inboeken van afhandelaar naar warehouse en visa versa;
  • Aannemen van orders;
  • Documentatie afhandelingen en het controleren van de zendingen;
  • Tariefafspraken en het boeken van de zendingen.

Export Medewerker Juni 2011 - Juli 2012

  • Het inboeken van vracht bij afhandelaren;
  • Maken van tarief afspraken;
  • Opmaken van documentatie (T1, ATR)

Warehouse Assistent Supervisor Februari 2002 - Mei 2011

Warehouse Medewerker Augustus 1999 - Februari 2002

 

Functie

Teamleider Customer Service

Leeftijd

44

Woonplaats

zaandam

Salaris

€3.500 tot €4.000

Opleidingsniveau

MBO

Talenkennis

Nederlands, Engels en Duits goed in zowel taal als geschrift

Computervaardigheden

Etranse Sme Citrix, Microsoft Office, Excel