Laura (Customer Service Medewerker)

Laura is ruim 2,5 jaar werkzaam als ‘Customer Service Medewerkster’ bij een logistiek dienstverlener. In deze rol is ze de schakel tussen consument, opdrachtgever en vervoerder. Ze heeft het gehele logistieke proces begeleid vanaf het moment dat een order binnenkomt tot en met het inplannen van een koerier. Ze blijft in contact met de klant om ervoor te zorgen dat de klant in goede orde ontvangen wordt. Laura is samen met Extra Talent op zoek naar een nieuwe uitdaging als ‘Customer Service Medewerkster’ met doorgroeimogelijkheden of een uitgebreider takenpakket.

Laura gaat oplossingsgericht te werk. Zo werkte 1 persoon standaard 2 uur per dag over en heeft Laura ervoor gezorgd dat de taken opnieuw verdeeld werden onder alle collega’s. Laura is flexibel ingesteld, dit blijkt uit het feit dat ze in drukke tijden langer blijft werken of eerder haar dienst begint. Daarnaast werkt Laura nauwkeurig en gestructureerd. Zo heeft zij een lijstje van de verzonden zendingen en controleert ze de voortgang van haar zendingen en houd ze de klant op de hoogte van de status. Laura had te weinig uitdaging in haar huidige werkzaamheden en mag daarom nieuwe collega’s inwerken.


Laura heeft een opzegtermijn van één maand en heeft een salarisindicatie van € 2.700,- bruto op basis van een 40-urige werkweek.

Werkzaamheden

  • Beantwoorden van gemiddeld 60 e-mails, van consumenten, vervoerder tot opdrachtgever. 
  • Gemiddeld verwerkt hij 5 à 10 orders per dag in het eigen systeem;
  • Het indienen van claims en terug sturen naar vervoerder. 
  • Het volgen van zendingen door track en Trace;
  • Betalingen controleren via het eigen systeem;
  • Terugbetalingen doen, als bijvoorbeeld een product niet naar wens of beschadigd is.
  • Als er pickfouten zijn, dan boekt zij dit zelf om in het eigen systeem.
  • Het bewaken van de voorraad;
  • In een team van 8 verantwoordelijk voor 16 klanten met klantenservice;
  • Levering inplannen van ontvangstgoederen. Vaste koeriers inschakelen gemiddeld 5 per week ;
  • Het verwerken van 2 à 3 spoedzendingen per week;
  • Het maken van prijsafspraken;
  • Rondleidingen geven aan nieuwe medewerkers in het magazijn;
  • Het in plannen van gemiddeld 2 retouren via wegtransport. Dit kan zijn van Frankrijk naar Nederland;
  • Producten samenstellen en hier 1 product van maken. Dit doet ze door de productcodes door te sturen naar het magazijn;
  • Dagelijks contact met de klant over de levertijden;
  • Vanaf 100 orders bouwt ze excel sheets om zodat ze met 1 knop kan doorsturen naar de klant; 
  • Trainingen geven aan opdrachtgevers. Hoe ze zending kunnen traceren via hun eigen systeem.

Functie

Customer Service Medewerker

Leeftijd

27

Woonplaats

vacature

Salaris

€2.500 tot €3.000

Opleidingsniveau

MBO

Talenkennis

Nederlands en Engels goed in woord en geschrift.

Computervaardigheden

Magento, MS Office: Word, Excel, PowerPoint