Stef (Warehouse Teamleider)

Stef is ruim 7 jaar werkzaam als ‘Teamleider/ Assistent Manager’ bij een logistiek dienstverlener. In zijn huidige rol als ‘Assistent Logistiek Manager’ heeft hij ervaring met het inwerken, begeleiden en aansturen van gemiddeld 45 service medewerkers. Daarnaast heeft hij dagstart in het leven geroepen. Hierdoor kon hij aandachtspunten behandelen. Een voorbeeld hiervan is het direct bespreken van de klachten bij klanten. Voorheen waren de chauffeurs gemiddeld 1 uur bij een depo. Dit heeft hij terug gebracht naar een half uur per dag, zodat iedere chauffeur 3 tot 4 klanten meer kan bezoeken op een dag. Stef werkt momenteel 80% op kantoor en 20% op de werkvloer. Nu is hij op zoek naar een nieuwe uitdaging als ‘Teamleider’ waarbij hij dagelijks op de werkvloer te vinden is, bij de operationele collega’s.

Stef is flexibel ingesteld. Zo is hij gewend om 40 tot 60 uur per week te werken en in verschillende diensten. Hij is een energiek persoon en zorgt voor een gezonde werksfeer binnen de organisatie waar hard gewerkt wordt en tijd is voor een grapje. De medewerkers lopen gemakkelijk op hem af. Daarnaast gaat hij gestructureerd te werk. Dit blijkt uit het feit dat hij iedere ochtend begint met een to-do list en zo iedere dag zijn werkzaamheden afgerond krijgt. Stef is communicatief sterk. Zo kan hij op verschillende niveaus schakelen, van operationele collega’s tot directie. Stef is een echte aanwinst voor een organisatie.

Stef heeft een opzegtermijn van één maand en heeft een salarisindicatie van € 2.850,- bruto per maand op basis van een 40-urige werkweek.

Werkzaamheden

  • Verantwoordelijk voor het inwerken, begeleiden en aansturen van 45 service medewerkers per dag;
  • Het plannen van 45 routes per dag voor de week erna via SAP en OMD;
  • Dagelijks 10 tot 20 spoedzendingen inplannen; 
  • Het maken van een personeelsrooster via SAP;
  • Wagenparkbeheer bijhouden en bijvoorbeeld reparaties inplannen via Excel;
  • Met de dagstart aandachtspunten bespreken van klanten. Dit kunnen bijvoorbeeld klachten zijn van de dag ervoor; 
  • Het bewaken van de voorraad. Dagelijks bestelde hij 10 tot 20 pallets voor de volgende dag; 
  • Een keer in de week 1 à 2 functioneringsgesprekken voeren samen met hr en service medewerkers;
  • HR stuurt sollicitatiebrieven door, zodat hij kan kijken wie hij wil uitnodigen voor een sollicitatiegesprek; 
  • Rondleiding geven aan nieuwe medewerkers door het magazijn;
  • Het voeren van gemiddeld 1 sollicitatiegesprek per week; 
  • Wekelijks met uitzendbureaus om tafel voor extra magazijnmedewerkers;
  • Klantbeheer onderhouden;
  • Het voeren van functioneringsgesprekken, beoordelingsgesprekken en het maken van personeelsroosters;
  • Voor dat hij in dienst kwam was er nog geen dagstart. Dit heeft hij nu toegevoegd aan de dag. Voorheen waren de chauffeurs gemiddeld 1 uur bij een depo. Dit heeft hij terug gebracht naar een half uur zodat iedere chauffeur 3 tot 4 klanten meer kan bezoeken op een dag;
  • Voorraadbeheer.

Functie

Warehouse Teamleider

Leeftijd

30

Woonplaats

vacature

Salaris

€3.000 tot €3.500

Opleidingsniveau

MBO

Talenkennis

Nederlands en Engels goed in woord en geschrift

Computervaardigheden

Advantech, WMS, SAP, OMD, MS Office: Word, Excel