Rico (Customer Service Medewerker)

Na het afronden van Rico zijn tuinbouw studie, ging hij aan de slag als Assistent Inkoper op de bloemenveiling. Vanuit hier is hij zijn carrière verder gaan uitbouwen en kwam hij met logistiek en sales in aanraking. Toen hij voor zijn grote liefde naar Italië verhuisde ging hij aan de slag binnen de sales. Gedurende 11 jaar heeft Rico diverse internationale markten bewerkt. Hij deed acquisitie, relatiebeheer en verzorgde transport via weg, lucht en zee. Gedurende deze periode heeft Rico ook nog een eigen onderneming gehad; hij handelde in waterbestendige tv’s. Hier is hij mee gestopt toen hij weer naar Nederland verhuisde. Rico heeft de afgelopen 5 jaar gewerkt als Customer Fullfillment Medewerker waar hij niet alleen verantwoordelijk was voor de contactafhandeling met klanten, maar ook het verzorgen van transport, opstellen van de facturatie en andere financiële afwikkelingen, en het zien van commerciële kansen. Omdat de reisafstand van zijn laatste werkgever voor Rico te groot werd, wilde hij overstappen naar een nieuwe werkgever. In verband met corona is het hem nog niet gelukt een nieuwe uitdaging te vinden, daarom stelt hij zich per direct beschikbaar. 

Rico brengt bakken met ervaring met zich mee. Hij heeft niet alleen in Nederland veel geleerd, maar ook in Italië heeft hij veel logistieke- en verkoopervaring  op gedaan. Zoals hij zelf zegt is Rico een medewerker met een commerciële instelling. Hij houdt van directe communicatie en gaat geen uitdaging uit de weg. Zijn motto is ook: Niets is onmogelijk met de juiste instelling. Hedendaags gaat Rico ook helemaal op in zijn werk en is hij precies in de uitvoering hier van. Hij hoort dan ook regelmatig dat klanten tevreden met hem zijn. Rico is goed in organiseren. Vooruit werken is voor hem vanzelfsprekend omdat dit zoveel mogelijk problemen kan voorkomen. Mocht er dan toch een probleem zijn, dan weet Rico hier met zijn oplossingsgerichtheid altijd wat voor te bedenken.

Rico is per direct en fulltime beschikbaar voor een rol als: Customer Service Medewerker, Inside Sales Medewerker of Accountmanager.

Werkzaamheden

  • Verantwoordelijk voor het verwerken van binnenlandse + export orders; 
  • Behandelen van alle voorkomende vragen en klachten;
  • Opvolgen en oplossen van financiële conflicten tussen organisatie en klant; 
  • Verzorgen van benodigde transport (weg, lucht of zee); 
  • Opstellen en controleren van de facturering; 
  • Opbouwen van commerciële (internationale / B2B) relaties met als doel het verbeteren van service en omzet; 
  • Bijhouden en opstellen van kpi's en rapportages;
  • Analyseren van de huidige werkprocessen en de optimalisatie hiervan.

Functie

Customer Service Medewerker

Leeftijd

54

Woonplaats

Amsterdam

Salaris

€3.000 tot €3.500

Opleidingsniveau

MBO

Talenkennis

Nederlands, Engels, Italiaans en Duits uitstekend in woord en geschrift.

Computervaardigheden

SAP, Sales Force, CRM, ERP, Adobe Dreamweaver CS5, Match on Line, Microsoft Office Pakket.