Babette (Customer Service Medewerker)

Babette is een spontane vrouw die graag in contact staat met mensen. Ze werkt sinds oktober 2019 als Customer Service Medewerkster bij een logistiek dienstverlener. In deze functie is ze de contactpersoon voor één klant. Babette schakelt tussen klant, warehouse en externe vervoerders. Door de goede relatie die ze heeft opgebouwd met de klant, weet Babette precies weet welke orders prioriteit hebben. Vervolgens staat ze in contact met het warehouse, zodat ze het orderproces kan monitoren. Naast het klantcontact heeft Babette administratieve taken. Zo regelt Babette de documenten rondom zendingen (bijvoorbeeld EX-A documenten, T1-documenten en exportdocumenten). Omdat de werkgever van Babette gaat verhuizen is Babette op zoek naar een nieuwe uitdaging als Customer Service Medewerkster.

Babette is een teamspeler en maakt gemakkelijk contact met mensen. Als het nodig is, helpt Babette haar collega’s met het verwerken van orders. Daarnaast gaat Babette gestructureerd te werk. Op het moment dat klanten vragen stellen die Babette niet direct kan beantwoorden, noteert ze de vragen, zodat ze deze niet vergeet en later kan beantwoorden. Babette leert snel. Dit blijkt uit het feit dat Babette binnen twee weken zelfstandig met het TMS-systeem kon werken.

Babette heet een salarisindicatie van € 2.800,- bruto per maand en een opzegtermijn van één maand.

Werkzaamheden

  • Fungeren als contactpersoon voor één klant: vragen beantwoorden (bijvoorbeeld over de status van leveringen), klachten afhandelen (bijvoorbeeld over te late levering), klant informeren wanneer goederen geleverd worden;
  • Fungeren als contactpersoon voor vervoerders: afspraken wanneer vervoerders de vracht komen ophalen;
  • Verwerken van orders (ongeveer 50 per dag) in het programma Ax;
  • Orders klaarleggen voor orderpickers;
  • Communiceren met warehouse over de orders: informeren hoeveel orders nog moeten worden gepickt en welke orders prioriteit hebben;
  • Aanpassen van de houdbaarheidsdatum van bijvoorbeeld medicijnen;
  • Controleren van uitgaande orders: per dag ongeveer 12 ladingen (400 pallets) controleren op juiste artikel en juiste aantal;
  • Regelen van de benodigde exportdocumenten (bijvoorbeeld EX-A documenten en T1-documenten);
  • In kaart brengen van kostenposten (zoals afschrijvingen door schades of verstrijken houdbaarheidsdatum) ter ondersteuning van de financiële afdeling.

Functie

Customer Service Medewerker

Leeftijd

32

Woonplaats

LinkedIn

Salaris

€2.500 tot €3.000

Opleidingsniveau

HBO

Talenkennis

Nederlands moedertaal Engels: Uitstekend in woord en geschrift

Computervaardigheden

MS Office, TMS, Ax, WMS