Hamid (Logistiek Coördinator/Transport Manager)

Hamid heeft ruim twintig jaar ervaring in de Logistiek, waarvan zeventien in de functie van Logistiek Coördinator. In deze rol is hij verantwoordelijk voor het organiseren en coördineren van een efficiënt verloop van het gehele logistieke proces. Zo heeft hij onder andere uitgebreide kennis van export en de daarbij horende documenten, regelt hij transporten over de hele wereld en is hij verantwoordelijk voor de tariefafspraken en onderhandelingen met verschillende partijen. Daarnaast stuurt hij het team van vier Warehouse Employees aan. Zo voert hij de sollicitatie- en functioneringsgesprekken met ze en bepaalt hij of medewerkers een loonsverhoging of bonus krijgen. Helaas heeft het bedrijf waar Hamid werkte kort geleden de deuren in Nederland gesloten. Dat betekent dat Hamid op zoek is naar een nieuwe uitdaging als Logistiek Coördinator.

Hamid is een vriendelijke man met een passie voor de logistiek. Dat merk je aan de manier waarop hij over zijn werk praat. Met het grootste gemak praat hij over verschillende facetten (zoals het opmaken van exportdocumenten) die hij zichzelf heeft aangeleerd met behulp van een handleiding, puur uit interesse. Hij beschikt dan ook over een groot zelf lerend vermogen. Daarnaast is hij een ontzettend loyaal persoon, wat valt af te leiden uit het feit dat hij maar liefst ruim twintig jaar werkzaam is geweest bij zijn laatste werkgever. 

Hamid is 40 uur per week beschikbaar, is per direct beschikbaar en heeft een salarisindicatie van € 3.800,- bruto per maand. 

Werkzaamheden

Logistiek Coördinator (januari 2005 - februari 2022): 
  • Coördineren van het gehele logistieke proces, van binnenkomende goederen tot uitgaande order; 
  • Verantwoordelijk voor een team van vier Warehouse Employees;
  • Het voeren van sollicitatie- en evaluatiegesprekken en aan de hand daarvan het al dan niet toekennen van een bonus of loonsverhoging; 
  • Het opmaken van verschillende exportdocumenten, waaronder EUR1, Certificaten van Oorsprong en andere uitvoerdocumenten;
  • Het vrijgeven van picklijsten voor de Warehouse Employees. Het vrijgeven deed Hamid voor de gehele organisatie en ging om minimaal 100 picklijsten per dag. Deze picklijsten werden gemaakt door de Customer Service afdeling; 
  • Het boeken en bevestigen van transport bij vaste, externe vervoerders via het interne ERP-systeem (Navision en SAP);
  • Onderhouden van contact met klanten en transporteurs met betrekking tot updates rondom het transportproces, zowel telefonisch als per mail;
  • Verantwoordelijk voor de tariefafspraken en onderhandelingen met verschillende partijen zoals transportbedrijven en dienstverleners; 
  • Als key-user van het ERP-systeem (SAP) verantwoordelijk voor het aanmaken van de artikelnummers met inachtneming van de bestaande richtlijnen;
  • Uitvoeren van overige administratieve en operationele werkzaamheden.
Voorman Warehouse (april 2001 - december 2004):
  • Het aansturen en begeleiden van de op dat moment twee Warehouse Employees;
  • Het bijhouden van de voorraad met betrekking tot binnenkomende en uitgaande goederen;
  • Aanspreekpunt van Customerservice afdeling over transport gerelateerde vragen; 
  • Het verzendklaar maken van transporten door middel van het verzorgen van de labels en CMR's.
Warehouse Employee (januari 2001 - maart 2001):
  • Het verwerken van binnenkomende goederen;
  • Het verzendklaar maken van goederen;
  • Orderpicken;
  • Het beheren van de voorraad; 
  • Het uitvoeren van controles ten behoeve van de goederen in het magazijn.

Functie

Logistiek Coördinator/Transport Manager

Leeftijd

45

Woonplaats

Dordrecht

Salaris

€3.500 tot €4.000

Opleidingsniveau

MBO

Talenkennis

Nederlands: Uitstekend, Engels: Goed

Computervaardigheden

Uitgebreide kennis van SAP en Navision; MS Officice: Excel, Word en Outlook.