Usman (Logistiek Administratief Medewerker)

Usman heeft in de afgelopen 5 jaar veel kennis opgedaan van de documentatie rondom inkomende en uitgaande vrachten. Momenteel werkt hij bij een luchtvaartmaatschappij. Hier is hij begonnen op de backoffice waar hij verantwoordelijk was voor het invoeren en controleren van airway bills. Inmiddels is hij breed inzetbaar en is hij ook werkzaam op de trucking afdeling. Hier is hij dagelijks bezig met het opstellen van T1- en CMR-documenten voor de uitgaande vrachten. De binnenkomende vrachten meldt hij af bij de douane. Daarnaast heeft hij contact met chauffeurs, vaste vervoersbedrijven, externe partijen en natuurlijk intern met collega’s. In deze functie mist Usman uitdaging. Hij is ambitieus en leergierig maar hij kan bij zijn huidige werkgever niet doorgroeien. Met deze reden is hij op zoek naar een nieuwe uitdaging. Hij is geïnteresseerd in een functie als Assistent-Declarant, Import- of Exportmedewerker. Zijn voorkeur gaat uit naar een organisatie waarbij mogelijkheden zijn om op termijn door te groeien.

Usman is op mij overgekomen als een kalme, stressbestendige jongeman. In de hectiek van de logistieke wereld weet hij zijn hoofd koel te houden. Zijn werk is erg foutgevoelig, het geeft hem dan ook voldoening wanneer hij zijn werk foutloos uitvoert. Dit maakt dat hij secuur werkt en dit ook als standaard maatstaf heeft. Daarnaast vindt hij het vanzelfsprekend om zijn collega’s te helpen en bij te springen waar nodig.

Usman heeft een opzegtermijn van één maand, is fulltime beschikbaar en zijn salarisindicatie is € 3.300,- bruto per maand exclusief onregelmatigheidstoeslagen.

Werkzaamheden

  • Verantwoordelijk voor het verzorgen van transportdocumenten voor binnenkomende en uitgaande vrachten;
  • Op de afdeling backoffice verantwoordelijk voor het verzorgen van luchtvrachtbrieven;
  • Invoeren van airway bills in het systeem en deze controleren op fouten;
  • Ontvangen van chauffeurs en het controleren van documenten op veiligheid. Bij correcte documenten chauffeurs doorsturen;
  • Contact met externe partij voor het controleren van vrachten op veiligheid indien nodig;
  • Opmaken van T1- en CMR- documenten voor uitgaande vrachten;
  • Inkomende vrachten afmelden bij de douane;
  • Oplossen van problemen wanneer iets in het proces is fout gegaan;
  • Contact met vaste vervoerders voor het opvragen van data en incidenteel wanneer aankomsttijden afwijken;
  • Contact met vervoerder of luchtvaartmaatschappij uit land van bestemming wanneer data ontbreekt;
  • Intern schakelen met planner en leidinggevende;
  • Incidenteel bijspringen als koerier om documentatie naar het vliegtuig te brengen.

Functie

Logistiek Administratief Medewerker

Leeftijd

26

Woonplaats

Zoetermeer

Salaris

€3.000 tot €3.500

Opleidingsniveau

HBO

Talenkennis

Nederlands uitstekend in woord en geschrift. Engels goed in woord en geschrift. Turks en Koerdisch voldoende in woord en geschrift.

Computervaardigheden

Cargomate, NCTS, Interne ERP-systemen, Office: Word, Excel, Outlook en PowerPoint.