Rik (Transportplanner)

Bij Rik zijn huidige en daarnaast ook zijn enige werkgever heeft hij in ruim 20 jaar, binnen diverse functies, veel ervaring van de logistiek opgedaan. Direct na de middelbare school is hij zo begonnen op de afdeling goederenontvangst. Toen hij de uitdaging begon te missen is hij doorgegroeid naar de logistieke administratie waar hij ook de aansturing en begeleiding van zo’n 10 man operationeel personeel op zich nam. Door Rik zijn gedrevenheid heeft hij in 2018 opnieuw een stap gezet binnen de firma om de functie van Distributieplanner te vervullen. In zijn huidige rol realiseert hij wekelijks voor 2.400 pallets foodbulk de planning van zo’n 20 eigen wagens. Aan de hand van een forecast weet hij zo meest efficiënte wijze te realiseren met betrekking tot ruimte, budget en vooral tijd. In de loop van de dag buigt Rik zich over de communicatie intern met diverse afdelingen dan wel extern met Europese leveranciers om alles op rolletjes te laten verlopen. Ondanks dat Rik altijd veel voldoening heeft gehaald uit de hectiek binnen zijn baan mist hij nu een stukje uitdaging en verantwoordelijkheid. Om die reden is Rik op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen de rol van Transportplanner.

Rik is een prettige gesprekspartner met veel kennis over de logistiek. Daarnaast is Rik organisatorisch sterk, hij beschikt over een helicopterview maar verliest daarbij de details niet uit het oog. Zoals hij zelf omschrijft ”je moet eerst alles aan elkaar rijgen zodat het gereed naar de klant kan”. Op natuurlijke wijze is Rik voortdurend bezig met het optimaliseren van de planning om zo tijds- en kostenbesparingen te realiseren. 
 
Rik is in overleg beschikbaar en heeft een brutosalarisindicatie van € 3.200,- per maand op basis van 40 uur.

Werkzaamheden

Goederenontvangst Medewerker - Periode 2000 tot 2012
  • Registratie van de binnenkomende goederen verzorgen in AS-400;
  • Voorraadbeheer met daarbij het in- en afboeken van de verschillen;
  • Zowel de verdeling als de doorlevering van de goederen naar diverse distributiecentra.

Logistiek Administratief Medewerker - Periode 2012 tot 2018
Interim Teamleider Goederontvangst - Periode 2017 tot 2018 

  • Aansturen en begeleiden van het operationele team bestaande uit 10 personen;
  • Leveranciers contact onderhouden betreffende leveringen, manco's, retour zendingen en facturatie.
Transportplanner - Periode 2018 tot heden
  • Transportplanning van zo'n 20 eigen wagens per dag realiseren aan de hand van forecast en pallet aantallen van circa 600 per week;
  • Voor de planning rekening houden met efficiëntie van ruimte, budget, diverse vestigingen maar vooral tijd;
  • Zowel schriftelijk als telefonisch contact met inter- en nationale leveranciers verspreid door Europa;
  • Verantwoordelijk voor de voorraadbeheer en behoefte aanvraag van vestigingen om zo verspilling tegen te gaan.

Functie

Transportplanner

Leeftijd

39

Woonplaats

Veghel

Salaris

€3.000 tot €3.500

Opleidingsniveau

MBO

Talenkennis

Nederlands en Engels uitstekend in woord en geschrift. Duits voldoende in woord en geschrift.

Computervaardigheden

AS400, Microsoft Office