Rick (Accountmanager)

Rick heeft al zeven jaar ervaring in een commerciële rol bij een groothandelaar in de omgeving van Breda. Na het afronden van zijn hbo-opleiding Logistiek & Economie is hij gelijk begonnen bij deze groothandelaar. Hier is hij komen te werken als Commercieel Medewerker Binnendienst en heeft hij na drie jaar het aanbod gekregen om voor een dochteronderneming als Accountmanager Export te starten. Rick heeft nu het beheer over vijftig internationale klanten. Hij bezoekt deze klanten op locatie, en geeft trainingen over productgebruik aan huidige en toekomstige klanten. Daarnaast adviseert en onderhandelt hij met zijn huidige klanten over producten, prijzen en levertijden, en handelt hij klachten af. Ook is hij bezig met het implementeren en automatiseren van een nieuw systeem voor de mensen op de werkvloer. Rick is op zoek naar een nieuwe uitdaging in de sales, waar hij op een commerciële manier veel contact heeft met huidige en toekomstige klanten.   

Rick is een spontane en sociale jongeman, die toegewijd is aan zijn werk en collega’s. Dankzij deze toewijding vindt hij het niet erg om over te werken en springt hij graag bij daar waar nodig. Hij communiceert op een open en eerlijke manier, waardoor het leggen van contacten hem gemakkelijk af gaat. Dit allen gecombineerd maakt hem een fijne, betrouwbare collega waar je echt op aan kan, en dus een echte mensenmens.

Rick heeft een opzegtermijn van een maand en een salarisindicatie van € 4.500,- bruto per maand op fulltime basis. Deze indicatie is inclusief een leaseauto en een gunstige bonusregeling.

Werkzaamheden

  • Verantwoordelijk voor het beheren van eigen internationale klantaccounts;
  • Beheren van 50 eigen internationale klanten;
  • Bezoeken van internationale klanten op locatie;
  • Geven van trainingen over productgebruik op locatie;
  • Afhandelen van klachten van klanten;
  • Onderhandelen met en adviseren van bestaande klanten over producten, prijzen en levertijden;
  • Inkopen van producten via leveranciers in Duitsland;
  • Samenwerken met verschillende afdelingen zoals productie, backoffice en expeditie;
  • Vraagbaak voor collega's en andere vestigingen;
  • Introduceren van een nieuw systeem op de werkvloer;
  • Overzetten van alle informatie in het nieuwe systeem.

Functie

Accountmanager

Leeftijd

30

Woonplaats

Breda

Salaris

€3.500 tot €4.000

Opleidingsniveau

HBO

Talenkennis

Engels en Nederlands uitstekend in woord en geschrift; Frans en Duits matig in woord en geschrift

Computervaardigheden

Minox, MS Office: Exact, Word, Excel, PowerPoint