Daphne (Commercieel Medewerker Binnendienst)

Daphne is een zeer internationaal georiënteerde vrouw. Na het succesvol afronden van de hbo-opleiding International Business and Management Studies is Daphne direct naar Barcelona vertrokken omdat een uitdaging aan te gaan bij een start-up. Bij deze jonge organisatie was zij onder meer verantwoordelijk voor de Customer Support, het optimaliseren van de online accounts en het social media- en recensiebeleid. Voor zowel de B2C als B2B klanten was zij het aanspreekpunt omtrent vragen en klachten. Hierna heeft zij en nieuwe functie vervuld als Marketing & Sales Agent bij een cosmetica bedrijf, ook in Barcelona. Hier was zij verantwoordelijk voor de E-commerce kanalen, het organiseren van internationale evenementen en het aanspreekpunt voor klanten, bloggers en influencers. In haar huidige functgie als Junior Sales Manager staat Daphne dagelijks in contact met haar internationale klantportfolio, bestaande uit drogisterijen, online aanbieders en parfumerieën. Aan deze klanten verkoopt zij op basis van de de marges, het assortiment en de actuele voorraad producten en voert zij de orders in. Omdat Daphne niet kan doorgroeien bij haar huidige werkgever is zij op zoek naar een nieuwe functie als Commercieel Medewerker Binnendienst.

Daphne heeft in zowel haar studie als haar loopbaan veel internationale ervaring op gedaan. Tijdens haar hbo-studie heeft zij een semester in Frankrijk gestudeerd en direct na het behalen van haar diploma is zij naar Barcelona vertrokken. Ook in haar huidige functie staat zij veelvuldig in contact met internationale klanten uit voornamelijk Scandinavië, Duitsland en Engeland. Daphne is een jongedame die geen enkele uitdaging uit de weg gaat, wat blijkt uit haar diverse takenpakket bij twee Start-Up's in Spanje. 

Daphne heeft een opzegtermijn van 1 maand een salarisindicatie van € 2.700,- bruto per maand.

Werkzaamheden

  • Managen van het internationale klantportfolio, bestaande uit drogisterijen, online aanbieders en parfumerieën;
  • Genereren van new business bij internationale klanten, o.a. Scandinavië, Duitsland en het V.K.;
  • Het zoeken van prospects door middel van markt analyse;
  • Benaderen van prospects door middel van mail en telefonisch contact;
  • Opstellen van klant aanbiedingen op basis van marges, het assortiment en de actuele voorraad;.
  • Zorg dragen voor de correcte verwerking van de orders;
  • Begeleiden van het gehele orderproces;
  • Documentatie klaarzetten voor het transport;
  • Eerste aanspreekpunt voor klanten omtrent vragen en klachten;
  • Aannemen en oplossen van klachten waar mogelijk of doorspelen naar de gepecialiseerde afdeling.

Functie

Commercieel Medewerker Binnendienst

Leeftijd

25

Woonplaats

Breda

Salaris

€2.500 tot €3.000

Opleidingsniveau

HBO

Talenkennis

Nederlands, Engels, Frans en Spaans goed in woord en geschrift.

Computervaardigheden

Salesforce, Copernica, Photoshop, Mailchimp, MS Office (Word, Outlook, Excel)