Solliciteren vanuit huis? Solliciteer en word uitgenodigd voor een online gesprek met één van onze consultants. Lees hier meer.

Laura (HR medewerker)

Laura is 33 jaar en heeft ruim acht jaar ervaring als HR medewerker. Daarnaast is ze vijf jaar werkzaam geweest op de financiële administratie van een gerechtsdeurwaarderskantoor. Hier was ze onder andere verantwoordelijk voor het debiteuren- en crediteuren beheer, het boeken van mutaties en het controleren en verwerken van eindafrekeningen. In haar eerste rol als HR medewerker bestonden haar dagelijkse taken uit het beheren van de in-, door- en uitstroom van medewerkers, het schrijven, plaatsen en opvolgen van vacatures en het wagenparkbeheer. Daarnaast behoorden declaraties en mutaties, administratieve taken op het gebied van salarisadministratie ook tot haar verantwoordelijkheden. In haar huidige rol als HR medewerker ligt de focus voornamelijk op verzuimbegeleiding, personeelsadministratie en de onboarding van nieuwe medewerkers. Buiten haar dagelijkse werkzaamheden heeft Laura meegewerkt aan veel verbeteringstrajecten, met de nadruk op preventief optreden tegen verzuim en het in kaart brengen en verbeteren van HR processen. Vanwege een aankomende reorganisatie en lange reistijd is Laura momenteel in samenwerking met Extra-Talent op zoek naar een soortgelijke functie voor 32 uur per week.

Laura is een gedreven jongedame, wat blijkt uit het feit dat zij is doorgegroeid van secretaresse naar HR medewerker en hier een aanvullende opleiding voor heeft gevolgd, op eigen initiatief. Daarnaast is ze ook erg betrokken; ze rijdt op maandelijkse basis naar alle vier locaties om ervoor te zorgen dat alle werknemers binding blijven houden met de organisatie. Naast haar passie voor verzuimzaken haalt Laura haar energie uit coaching van de medewerkers en de doorgroeimogelijkheden die ze haar teamgenoten hiermee kan bieden. Dit komt ook naar voren in haar huidige functie, waar ze een werkgroep is gestart om medewerkers het beste uit zichzelf te laten halen.

Laura heeft twee maanden opzegtermijn, heeft een salarisindicatie van €3.000,- bruto per maand op basis van 40 uur.

Werkzaamheden

In totaal 19 teams in Nederland worden aangestuurd vanuit de locatie, op de HR afdeling met 4 medewerkers in totaal. Hiervoor reist ze ook eens in de maand naar de andere locaties Rotterdam, Amsterdam en Limburg. 

  • Personeelsadministratie; arbeidsovereenkomsten opstellen, salarismutaties en personeelsmutaties doorvoeren. 
  • Volledige in-, door- en uitstroom proces; organiseren van het inwerktraject, eerste aanspreekpunt voor vragen, presentaties over HR-gerelateerde zaken. 
  • Bijhouden van verlof en verzuim, het preventief tegengaan van (frequent) verzuim. 
  • Aanvragen van VOG's, Wet verbetering Poortwachter, contact met de Arbodienst, inzetten van Tweede spoor.
  • Voeren van sollicitatiegesprekken, functioneringsgesprekken, exitgesprekken. 
  • HR-processen in kaart brengen, analyseren, veranderingstraject opzetten en implementatie hiervan overzien. 

Functie

HR medewerker

Leeftijd

33

Woonplaats

Breda

Salaris

€3.000 tot €3.500

Opleidingsniveau

MBO

Talenkennis

Nederlands uitstekend in woord en geschrift, Engels goed in woord en geschrift.

Computervaardigheden

MS Office, AFAS, Visma, Exact Online, SharePoint