Jeroen (Accountmanager)

Jeroen heeft na zijn studie Commerciële Economie succesvol te hebben afgerond ruim 3,5 jaar ervaring in de verkoop opgedaan. Dit heeft hij gedaan in rollen als Accountmanager, Commercieel Medewerker Binnendienst en als Commercieel Assistent. Hier behoorden onder andere het aannemen en verwerken van offertes, relatiebeheer met het huidige klantenbestand en het communiceren met klanten over leveringen en producten tot zijn vaste taken. Daarnaast bestonden zijn dagelijkse werkzaamheden uit het plegen van koude acquisitie, het peilen van behoefte bij klanten en het verkopen van aanvullende en duurdere apparatuur. In zijn huidige functie is Jeroen verantwoordelijk voor de fysieke installatie van de verkochte apparatuur, en het realiseren van eigen- en gezamenlijke verkoopdoelstellingen. Door veranderingen in de sfeer en werkwijze ten gevolge van een overname van het bedrijf is Jeroen momenteel in samenwerking met Extra-Talent op zoek naar een nieuwe positie als Accountmanager.

Jeroen is een ambitieuze jongeman met een proactieve houding. Dit komt duidelijk naar voren uit het feit dat hij op eigen initiatief een ontwikkelplan voor zichzelf heeft opgesteld en aanvullende taken op zich heeft genomen. Op deze manier heeft hij een interne overstap voor zichzelf kunnen realiseren. Daarnaast heeft hij zich de technische branche eigen gemaakt, waar hij geen affiniteit mee had, wat getuigd van zijn leergierige houding. In zijn huidige functie is Jeroen gewend om zeer klantgericht te verkopen, waar hij klanten op dagelijkse basis adviezen geeft over producten en mogelijkheden om tot het gewenste resultaat te komen. In een team is Jeroen iemand die er niet voor terugschrikt om extra taken op zich te nemen en teamgenoten uit de brand te helpen als de situatie er om vraagt.

Jeroen heeft twee maanden opzegtermijn en is 40 uur per week beschikbaar met een salarisindicatie van €3.400,- bruto per maand.

Werkzaamheden

  • Op eigen initiatief in samenwerking met Accountmanager persoonlijk ontwikkelplan opgesteld; 
  • Combinatiefunctie, met taken van Commercieel Medewerker Binnendienst; 
  • Eerste klantcontact met nieuwe leads; 
  • Bezoeken van klanten en nieuwe leads, peilen en vastleggen van wensen; 
  • Meedenken met klanten, doorvragen, hierin ook upsellen van aanvullende en duurdere apparatuur;
  • Opstellen van offertes en vastleggen van informatie in de systemen; 
  • Fysiek installeren van de apparatuur; 
  • Schakelen met klanten en leveranciers omtrent de leveringen en beantwoorden van vragen; 
  • Realiseren van verkoopdoelstellingen en targets.

Functie

Accountmanager

Leeftijd

26

Woonplaats

Breda

Salaris

€3.000 tot €3.500

Opleidingsniveau

HBO

Talenkennis

Nederlands uitstekend in woord en geschrift, Engels goed in woord en geschrift.

Computervaardigheden

.