Simon (Inkoopmanager)

Simon heeft zich de afgelopen 16 jaar ontwikkeld tot een echte Supply Chain professional. Door de jaren heen heeft hij diverse rollen vervuld binnen deze handelsorganisatie met eigen warehouse. Hij heeft zich van Operationeel Inkoper ontplooid tot Inkoop Manager. Hierbij is hij verantwoordelijk voor de leverbetrouwbaarheid van de leveranciers binnen Europa en het efficiënter inrichten van de supply chain processen binnen de organisatie. Nu hij binnen zijn huidige rol geen uitzicht heeft op verdere doorgroeimogelijkheden / persoonlijke ontwikkelingen, staat hij open voor een nieuwe uitdaging. Hij ziet zichzelf werken in een functie waarbij verantwoordelijk is voor het analyseren en optimaliseren van supply chain processen en daarbij de kans krijgt zichzelf verder te ontwikkelen. 

Simon is een rustige man met een hands-on-mentaliteit. Hij is iemand die zijn schouders eronder zet en er echt voor gaat. Dat zie je terug in het feit dat hij altijd streeft naar het best haalbare resultaat voor zichzelf en zeker ook voor zijn collega's. Hij is dan ook een echter people manager, die zijn collega's ondersteunt waar nodig en pakt tevens altijd de verantwoordelijkheid voor zijn team. Daarnaast is Simon direct in zijn manier van communiceren, waardoor hij een realistisch beeld van zijn verwachtingen kan scheppen. 

Simon heeft een opzegtermijn van 1 maand en een salarisindicatie van € 5.500,- bruto per maand. 

Werkzaamheden

  • Verantwoordelijk voor een intern project voor digitaliseren van de inkoopprocessen. In samenwerking met leveranciers hiervoor een portal opgezet een een besparing van 2 fte gerealiseerd op de afdeling
  • Verantwoordelijk voor een intern project voor het verhogen van de leverbetrouwbaarheid naar 95% binnen een tijdsbestek van 2 jaar
  • Verantwoordelijk voor een intern project voor het opzetten en implementeren van leverancier SLA’s
  • Aandragen van verbetervoorstellen voor de inkoop, voorraadbeheer en het logistieke proces omtrent de handel van technische producten
  • Elke 2 maanden review meetings met leveranciers om performance levels te verbeteren 
  • Voorraad- en leverbetrouwbaarheidsanalyses opgezet met als doel de voorraad te minimaliseren en de leverbetrouwbaarheid te optimaliseren
  • Contact onderhouden met de Franse vestiging over inkoopcontracten en controles van binnenkomende en uitgaande zendingen
  • Onderhandelen met bestaande en nieuwe leveranciers over contracten
  • Maandelijks aanwezig op de vestiging in Frankrijk 
  • Contact onderhouden met de afdeling Logistiek en Customer Service van Frankrijk over inkoop, voorraadbeheer en het aanleveren van goederen

Functie

Inkoopmanager

Leeftijd

41

Woonplaats

Dordrecht

Salaris

Meer dan €5.000

Opleidingsniveau

MBO

Talenkennis

Nederlands en Engels uitstekend in woord en geschift.

Computervaardigheden

ERP-systeem Movex, Projectmanagementtool en MS Office; Excel (uitstekend), Word en PowerPoint