Erik (Supply Chain Coördinator)

Erik heeft twee jaar werkervaring opgedaan als Supply Chain & Logistics Trainee binnen een grote logistiek dienstverlener. Gedurende deze tijd nam hij deel aan een viertal projecten op verschillende afdelingen en bij verschillende klanten. Zo nam hij de volledige alle customer service processen van een klant voor zijn rekening, zoals het verwerken van de orders en het regelen van de transporten. Erik zorgde er vervolgens ook voor dat deze klant optimaal over kon naar een nieuw warehouse in Antwerpen. Na de succesvolle afronding van dit project vervulde hij voor een Griekse klant de rol van Expediteur. Met zijn inzet verliepen de transporten vanuit heel Europa naar Griekenland optimaal, zowel via weg als zee. Zijn huidige functie die hij uitvoert bij een producent van isolatiemateriaal is een combinatie van eerder genoemde werkzaamheden en helpt hij met de implementatie van een planningstool. Helaas loopt zijn project ten einde en is er door de huidige coronacrisis geen mogelijkheid om te blijven binnen de organisatie. Met deze reden staat Erik open voor een nieuwe uitdaging. 

Erik is een rustige jongeman die zich snel dingen eigen maakt. Door zijn traineeship moest hij maar liefst vier keer binnen korte tijd de processen  in kaart brengen en onder de knie hebben. In deze projecten/functies kwamen niet alleen zijn analytische blik om de afdeling te optimaliseren van pas maar ook zijn vaardigheid om snel en gemakkelijk te schakelen. Erik weet door deze ervaring nu al goed te schakelen met zowel interne en externe internationale partijen en is met recht een versterking te noemen. 

Erik is per 1 juli fulltime beschikbaar en heeft een salarisindicatie van €2.800,- bruto per maand.

Werkzaamheden

Supply Chain Medewerker (feb 2020 - heden)
  • Neem deel aan een intern project waarbij er een productieplanningstool wordt geimplementeerd. Maakt hiervoor flowcharts van de huidige productieprocessen;
  • Verwerken van binnenkomende orders in SAP;
  • Inboeken van geproduceerde producten;
  • Controleren van de voorraden voor een eigen productgroep;
  • Bestellen van grondstoffen bij de leverancier;
  • Boeken van transporten vanuit het warehouse naar klanten in Europa;
  • Contact onderhouden met vervoerders en leveranciers omtrent levertijden en lopende zendingen.
Expediteur (aug 2019 - feb 2020)
  • Verantwoordelijk het plannen en coördineren van de internationale goederenstromen voor een eigen klant in de AGF;
  • Plannen, boeken en monitoren van transporten via weg vanuit locaties van leveranciers in Europa naar de havens;
  • Plannen, boeken en monitoren van zeetransport vanuit havens in Europa naar Griekenland;
  • Opstellen en afgeven van documentatie zoals Bill of Lading en douanedocumenten;
  • Bij gebrek aan capaciteit bij vaste vervoerders sourcen naar alternatieve partijen;
  • Onderhandelen over prijzen bij transporten vanuit nieuwe locaties;
  • Contact met vervoerders en rederijen omtrent laadmomenten,CMR en status van zendingen;
  • Oplossen van leverproblemen zoals bij vertraging.
Customer Service Medewerker (feb 2019 - aug 2019)
  • Verantwoordelijk voor een intern project waarbij de logistieke processen in het warehouse in Antwerpen werden geoptimaliseerd.
    • Analyseren van de processen binnen het warehouse, hierdoor knelpunten in de inrichting vastgesteld;
    • Middels een ABC-analyse op de voorraden werd informatie verzameld om het warehouse beter in te richten.
  • Door het wegvallen van de klant werd het project gewijzigd. De implementatie van een nieuwe klant in het warehouse stond hierbij centraal;
    • Samen met projectleider ruimtes inrichten aan de hand van de processen van de nieuwe klant;
    • Opstellen van werkinstructies voor de Customer Service Afdeling;
    • Inwerken van nieuwe customer service medewerkers;
  • Verwerken en doorzetten van binnenkomende orders en vrachtbrieven in het WMS;
  • Regelen van transporten vanuit het warehouse naar klanten in de Benelux;
  • Contact onderhouden met vervoerders omtrent de lopende zendingen;
  • Schakelen met collega's van de afdeling documentatie en uit het warehouse omtrent aankomende orders;
Improvement Agent (aug 2018 - feb 2019)
  • Onderzoek doen naar de mogelijkheden om de processen op de afdeling Declaratie te verbeteren;
  • Meelopen met medewerkers om zo de processen in kaart te brengen;
  • Knelpunten ontdekt in het systeem, het gebruik van het opdrachtformulier en de communicatie tussen de afdeling en de rest van de organisatie;
  • Aanbevelingen gedaan om het opdrachtformulier aan te passen. Daarnaast een 'roadshow' georganiseerd waarmee de medewerkers bij verschillende afdelingen en locaties langs gaan om meer inzicht te geven in de bedrijfsprocessen en zo meer begrip te creëren voor elkaar.
Afstudeerstagiair (feb 2018 - jun 2018)
  • Onderzoek gedaan naar de mogelijkheden om een online informatieplatform te implementeren binnen de organisatie en hoe deze applicatie het beste vormgegeven kan worden;
  • Meegelopen met de afdeling IT en Forwarding;
  • Interviews afgenomen met interne- en externe stakeholders;
  • Enquêtes afgenomen op de afdeling Forwarding; 
  • In kaart brengen van huidige informatiestromen;
  • Onderzoek doen naar de verschillende online informatieplatformen;
  • Indien deze tool geïmplementeerd wordt kan niet alleen de klanttevredenheid worden verbeterd, maar ook een tijdsbesparing worden gerealiseerd.

Functie

Supply Chain Coördinator

Leeftijd

23

Woonplaats

Hellevoetsluis

Salaris

€2.500 tot €3.000

Opleidingsniveau

HBO

Talenkennis

Nederlands en Engels uitstekend in woord en geschift. Duits redelijk in woord en geschrift.

Computervaardigheden

SAP, Navision en MS Office; Excel (gevorderd), Word en Powerpoint.