Mark (Supply Chain Manager)

Mark heeft ruim 12 jaar ervaring binnen de Supply Chain, waarvan het grootste gedeelte binnen een productiebedrijf. De afgelopen 5 jaar fungeert Mark als Logistiek Process Manager binnen een internationale organisatie. Hierbij geeft hij leiding aan 25 Fte en is hij daarnaast verantwoordelijk voor het initiëren en implementeren van procesverbeteringen. Mede door zijn aanbevelingen zijn de transportkosten gereduceerd met 15%. Daarnaast geeft hij invulling aan de strategische en tactische planning en werkt hij met een budget van € 1,1 miljoen voor onder andere personeel en onderhoudskosten. Momenteel zit hij in de eindfase met het implementeren van een nieuw ERP-systeem binnen de organisatie. Helaas heeft het bedrijf omwille van bedrijfseconomische redenen als gevolg van de Corona crisis moeten besluiten om het contract te ontbinden en is hij op zoek naar een nieuwe uitdaging waarbij zijn probleemoplossend vermogen analytische kracht en verbeter-drang meer tot zijn recht komt.

Mark is een gedreven man en staat sterk in zijn schoenen. Waar hij begon als Supply Chain Planner heeft hij zich relatief snel ontwikkeld tot Logistiek Manager. Mark weet vanuit zijn huidige positie alle processen te overzien. Van begin tot eind zet hij processen op en weet hij draagvlak te creëren voor zijn strategieën. Als er kansen zijn dan grijpt hij deze aan.

Mark is per 1 februari fulltime beschikbaar.

Werkzaamheden

Logistiek Manager (november 2014 – heden)

  • Verantwoordelijk voor diverse interne projecten, waaronder:
    • Nieuw ERP-systeem JD Edwards implementeren binnen de organisatie;
    • Het gehele ''work in proces'' traject kunnen verlagen van 5 werkdagen naar 1 werkdag;
    • Invulling geven aan de trategische en tachtische plannen en budgettair (€1,1miljoen) verantwoordelijk voor de warehous operations en transport  in Europa;
    • Leiding geven aan de afdeling warehouse bestaande uit 25 Fte (voeren van beoordelings en eindgesprekken)
    • Verantwoordelijk voor het gehele ontwikkeltraject van commercieel idee naar concrete implementatie.

Interim Production Manager (oktober 2015 – november 2016)

  • Verantwoordelijk voor onderstaande taken:
    • het leidinggeven aan 25 Fte binnen een andere locatie;
    • Zorgen voor voldoende capaciteit binnen alle afdelingen;
    • Budgettaire verantwoordelijk voor €900.000,- voor ondere ondere personeels en oonderhoudskosten.

Assistent Logistiek Manager (december 2012 – oktober 2014)

  • Verantwoordelijk voor diverse interne projecten, waaronder:
    • Reduceren van de transportkosten en het verhogen van de productiviteit van operationele werkzaamheden. Hiermee kostenreductie van 15% gerealiseerd;
    • het adviseren van de directie en het management met betrekking tot processen binnen het transport en warehousing;
    • Het analyseren en opstellen van logistieke KPI's.

Functie

Supply Chain Manager

Leeftijd

35

Woonplaats

Zuid Holland

Salaris

Meer dan €5.000

Opleidingsniveau

HBO

Talenkennis

Nederlands en Engels uitstekend in woord en geschrift

Computervaardigheden

Microsoft Office; Excel, Word, Access en Powerpoint. JD Edwards en SAP