Jim (allround medewerker)

Jim heeft twee afgeronde mbo-opleidingen richting de commercie en een afgeronde hbo-opleiding International Business and Management. Sinds 2010 is Jim werkzaam bij zijn eigen vader, in eerste instantie als bijbaan, in de metaal sector. De afgelopen 2 jaar is Jim hier fulltime werkzaam en rund hij het bedrijf samen met zijn vader. Jim pakt de commerciële kant van het bedrijf op en is verantwoordelijk voor een stuk sales, inkoop en administratie. Aangezien de prijzen dagelijks wijzigen, komen ad hoc schakelingen veelvoudig voor en staat Jim dagelijks in contact met leveranciers en klanten om de onderhandelingen aan te gaan. Zijn huidige functie was een tijdelijke aanstelling om de extra werkzaamheden op te pakken. Voor zijn eigen ontwikkeling heeft Jim gekozen om vanaf heden verder te zoeken. Jim zoekt zijn uitdaging binnen een sales gedreven functie zoals Inkoper.

Jim is communicatief zeer sterk en heeft een commerciële drive. Wanneer hij een onderhandeling aan gaat doet hij dit met 100% vertrouwen waardoor hij vaak in een machtspositie staat. Door zijn vlotte babbel en kennis van de markt weet hij altijd het beste resultaat te behalen. Jim beseft maar al te goed dat relatie beheer ook van uiterst belang is en investeert hier dan ook in. Hij weet de verdeling tussen goedkoop scoren en relatiebeheer dan ook uitstekend te maken. De gedrevenheid spat er bij Jim van af, hij is klaar voor de volgende stap. Wanneer Jim een dag begint, gaat hij niet naar huis voordat hij klaar is en is dus bereid lange dagen te maken. 

Jim heeft een opzegtermijn van 1 maand en een bruto salarisindicatie van € 3.000,- per maand op basis van 40 uur per week.

Werkzaamheden

  • Verantwoordelijk voor het beheren van de klanten en het inkopen van metaal gerelateerde producten;
  • Inkopen van grondstoffen bij de klant, om vervolgens met een grotere winstmarge weer te verkopen;
  • Onderhouden van contacten intern, met klanten en leveranciers;
  • Maken van dagelijkse afspraken en voeren van onderhandelingen aangezien de prijzen per dag veranderen.
  • Bezoeken van bestaande klanten om nieuwe producten te promoten, voeren van onderhandelingen en nieuwe business binnen te halen;
  • Zorgdragen dat de winstmarge optimaal mogelijk is;
  • Beheren van de voorraad, hierbij komt het opslaan en verwerken van goederen bij kijken evenals de administratieve verwerken hiervan;
  • Distribueren van grondstoffen, dit wil zeggen het inhuren van vrachten om de grondstoffen te verplaatsen;
  • Tijdig regelen van administratie omtrent betalingen.

Functie

allround medewerker

Leeftijd

30

Woonplaats

Arcen

Salaris

€3.000 tot €3.500

Opleidingsniveau

HBO

Talenkennis

Nederlands en Engels uitstekend in woord en geschrift, Duits goed in woord matig in geschrift

Computervaardigheden

MS Office (Word, Excel(goed), PowerPoint)