Maarten (Customer Service Medewerker)

Maarten is in het bezit van zijn hbo-opleiding ‘Logistics Management’ en heeft hiervoor drie relevante stages gelopen. Binnen verschillende logistiek dienstverleners heeft hij optimalisaties gerealiseerd binnen de Warehouses. Middels data-analyses heeft hij knelpunten in kaart gebracht en deze resultaten verwerkt in een simulatietest. De resultaten vanuit de simulatie laten zien dat door het A-B-C indelen van het Warehouse er tijd en daarbij een kostenbesparing van € 20.000,- kan worden gerealiseerd. Na zijn stages is Maarten aan de slag gegaan als Customer Service Medewerker bij een internationale leverancier voor onderdelen voor luchtvaart, klimaatbeheersing, filtratie, hydrauliek, pneumatiek en afdichtingen. In deze rol is Maarten verantwoordelijk voor een pakket van 100 klanten en fungeert als eerste contactpersoon voor alle logistieke vragen. Daarnaast is hij verantwoordelijk voor de orderverwerking, het monitoren van de zendingen, verwerken van claims en het opstellen van facturen richting de klant. Bij vertraging of stagnatie in het proces is Maarten verantwoordelijk voor de beste oplossing. Maarten heeft het naar zijn zin in zijn huidige functie, maar merkt dat door het verloop binnen de organisatie de werkdruk omhoog gaat. Daarnaast mist hij de mogelijkheid om zich door te ontwikkelen. Met deze reden is hij op zoek naar een functie, waarbij hij zijn achtergrond in opleiding meer kan gaan toepassen. Maarten is op zoek naar een functie binnen de supply chain, waarbij hij te maken krijgt met plannen, coördineren en organiseren van processen. Het liefst in een functie als Supply Chain Planner of Supply Chain Coördinator.

Om een extra goed beeld te krijgen van de capaciteiten van Maarten binnen de Supply Chain, hebben wij hem gevraagd om de Harver TalentPitch te maken na zijn studie. Hieruit blijkt dat Maarten in verschillende functies uitstekend uit de voeten kan. Hij heeft een sterk analytisch vermogen en vertaalt deze resultaten naar de praktijk. Daarnaast is hij goed in plannen en organiseren. Het is van origine een rustig persoon en blijft daardoor kalm in hectische situaties. Maarten is een jongeman met een echte Rotterdamse werkmentaliteit en de drive om een succes te maken van zijn loopbaan. Daarnaast is hij erg leergierig ingesteld en staat voor alles open om de eerste meters te maken binnen de Logistiek of Supply Chain. Dit past hij nu dagelijks toe in zijn huidige functie.

Maarten heeft een opzegtermijn van één maand, is fulltime beschikbaar beschikbaar en heeft een salarisindicatie van € 3.000,- op basis van een fulltime dienstverband.

Werkzaamheden

  • Intern project leiden voor het automatiseren van het scanproces van PDF-bestanden, waardoor procesoptimalisatie en minder fouten zijn gerealiseerd;
  • Fungeren als eerste contactpersoon voor alle logistieke vragen voor een eigen pakket van in totaal 100 klanten;
  • Verantwoordelijk voor de orderverwerking vanuit sales;
  • Monitoren van de levertijden van de order;
  • Verwerken van claims;
  • Verantwoordelijk voor de klantafhandeling;
  • Opstellen van facturen richting de klant.

Functie

Customer Service Medewerker

Leeftijd

26

Woonplaats

Rotterdam

Salaris

€3.000 tot €3.500

Opleidingsniveau

HBO

Talenkennis

Nederlands en Engels uitstekend in woord en in geschrift

Computervaardigheden

MS Office: Excel (Zeer ervaren), SAP Business One (Beginner), ShortRec (Transport Planning Systeem)