Sander (Supply Chain Planner)
Sander is een Supply Chain Professional met meer dan 20 jaar ervaring. Na zijn studie is hij begonnen op de inkoopafdeling van een handelsorganisatie in de food. Hier was hij verantwoordelijk voor het formaliseren en structureren van de inkoopprocessen, alsook het inkopen zelf en het maken van leverancier beoordelingen. Bij zijn volgende werkgever heeft hij zich in 11 jaar opgewerkt naar de functie Demand & Supply Chain Planner. Hier was hij verantwoordelijk voor de productieplanning van meerdere brouwerijen binnen Europa. Hij maakte een 13 wekelijkse forecast en was verantwoordelijk voor de aankoop van verpakkingsmaterialen. Ook bij kwaliteitsproblemen trad hij samen met de QA Manager op. Bij een andere werkgever was hij Senior Supply Chain Coördinator. Hier was hij verantwoordelijk voor de gehele productieplanning, Supply chain planning en de forecast van de vestigingen in Nederland, Polen en Spanje. Hij had dagelijks contact met leveranciers, beheerde de voorraad en controleerde de Bill of Material. Overigens was hij lid van het Management Team. Vanwege een overname van de organisatie ging Sander aan de slag als Supply Chain Planner. Hij was hier verantwoordelijk voor het maken van de productieplanning van 6 lijnen alsook de Supply chain planning en forecast. Hij voerde procesverbeteringen door en was ook verantwoordelijk voor de transportplanning. Vanwege een veranderde werksfeer ging Sander weer aan de slag bij zijn oud werkgever als Demand Planner. Hij heeft hier verschillende projecten gedraaid, waaronder het opzetten van een relaunche van een nieuw product. Vanwege financiële redenen heeft hij geen vast contract gekregen en is hij terug aan de slag gegaan bij zijn huidige werkgever als Customer Service Manager. In deze functie is Sander verantwoordelijk voor het structureren, organiseren en coördineren van alle activiteiten rondom de Customer Service Afdeling binnen deze organisatie. Hij merkt dat de neuzen binnen deze organisatie niet dezelfde kant op staan en is daarom ook op zoek naar een nieuwe uitdaging. Sander zijn voorkeur gaat uit naar een Supply Chain/Demand planner functie, maar staat ook open voor een functie als Customer Service Manager.
Sander is een hardwerkende, loyale man die weet waarover hij praat. Hij is analytisch, maar weet ook goed het overzicht te bewaren. Hij kijkt naar iedereen zijn belangen en probeert hier de beste oplossing voor te vinden, met oog op resultaat. . Hij is zeer leergierig en heeft een echte hands-on mentaliteit. Hij denkt 5 stappen voorruit, waardoor hij snel knelpunten kan oplossen. Erg vriendelijk, maar ook direct. Zo kunnen we hem beschrijven.
Sander heeft een opzegtermijn van één maand en heeft een salarisindicatie van €4.300,- bruto per maand.
Sander is een hardwerkende, loyale man die weet waarover hij praat. Hij is analytisch, maar weet ook goed het overzicht te bewaren. Hij kijkt naar iedereen zijn belangen en probeert hier de beste oplossing voor te vinden, met oog op resultaat. . Hij is zeer leergierig en heeft een echte hands-on mentaliteit. Hij denkt 5 stappen voorruit, waardoor hij snel knelpunten kan oplossen. Erg vriendelijk, maar ook direct. Zo kunnen we hem beschrijven.
Sander heeft een opzegtermijn van één maand en heeft een salarisindicatie van €4.300,- bruto per maand.
Werkzaamheden
- Structureren, organiseren en coördineren van de Customer Services activiteiten;
- Verdelen van de werkzaamheden over de medewerkers, aansturen, begeleiden en toezien op de juiste uitvoering;
- Bewaken van leveringsafspraken en zorgen voor correcte afwikkeling van de orders;
- Ondersteunen van de verkoop bij het opstellen van aanbiedingen n.a.v. offerteaanvragen;
- Mede ontwikkelen van indicatoren ten behoeve van metingen t.a.v. leveringsbetrouwbaarheid en performance;
- Mede zorgdragen voor optimalisatie van het productassortiment;
- Onderhouden van contacten met inkoop, toeleveranciers, klanten en vervoerders over leveringen;
- De dagelijkse operationele uitvoering van alle Customer Services activiteiten.
- Motiveren, inspireren, coachen en ondersteunen bij de ontwikkeling van medewerkers Customer Services.