Dennis (Inkoper)

Al bijna negen jaar werkt Dennis bij een groothandel in voedingsmiddelen waar hij met een bijbaan tijdens zijn studie is begonnen op de logistieke operatie. Sinds het behalen van zijn hbo-diploma is Dennis hier fulltime gaan werken in de rol van Inkoper. Doordat zijn werkgever een relatief kleine organisatie betreft, heeft Dennis een zeer uitgebreid pakket aan verantwoordelijkheden. Zo neemt hij naast de operationele inkoop ook het voorraadbeheer, het opstellen van forecasts en het databeheer op zich. Hoewel dit qua afwisseling goed bij Dennis past, ziet hij intern onvoldoende mogelijkheden om zich verder te ontwikkelen. Daarom is Dennis latent op zoek naar een nieuwe uitdaging in een coördinerende rol met veel dynamiek. 

Dennis is sterk in het behouden van het overzicht. Zo weet hij in zijn werkzaamheden de invloed van diverse factoren in te calculeren. Denk bijvoorbeeld aan het bepalen van optimale voorraden waarbij hij rekening houdt met gemiddelde verkopen, trends, seizoenen, houdbaarheid, lead time en capaciteit. Zijn analytische skills gebruikt Dennis bijvoorbeeld bij het opstellen van forecasts op basis van historische data. Bovendien durft Dennis stakeholders aan te spreken op gemaakte afspraken over bijvoorbeeld levercondities die moeten worden nageleefd. Hij is communicatief sterk en gaat de onderhandeling aan om bij promotionele acties inkoopvoordeel te creëren. 

Dennis heeft een maand opzegtermijn en hij heeft een bruto salarisindicatie van € 3.100,- per maand. 
 

Werkzaamheden

2017 - heden * Inkoper 
  • Plaatsen en monitoren van bestellingen bij nationale en internationale leveranciers;
  • Maken van prijscalculaties en vergelijken van offertes;
  • Voeren van onderhandelingen met betrekking tot prijs en levercondities;
  • Beoordelen van leveranciers en voeren van jaargesprekken;
  • Opstellen van leverancierscontracten;
  • Voorraadbeheer aan de hand van gemiddelde verkopen, trends, seizoenen, houdbaarheid, lead time en capaciteit;
  • Aan de hand van historische verkoopcijfers opstellen van forecasts ten behoeve van leveranciers;
  • Vormen van de schakel tussen leveranciers, sales, logistiek en marketing;
  • Signaleren van knelpunten en optimaliseren van processen;
    • Opstellen van een indexeringsdocument;
    • Opstellen van een prijscalculatiedocument;
  • Databeheer; 
    • Doorvoeren van prijsmutaties en artikelwijzigingen;
    • Invoeren van nieuwe artikelen;
    • Saneren van artikelen;
    • Invoeren nieuwe leveranciers. 
2016 - 2017 * Administratief Medewerker 

2012 - 2016 * Logistiek Medewerker

Functie

Inkoper

Leeftijd

29

Woonplaats

Regio Sint Oedenrode

Salaris

€3.000 tot €3.500

Opleidingsniveau

HBO

Talenkennis

Nederlands en Engels uitstekend in woord en geschrift.

Computervaardigheden

Accountview Business, MS Office (Excel, Word, Outlook).