Julia (Inkoper)

Julia heeft inmiddels ruim 3 jaar ervaring op het gebied van inkoop op internationaal niveau. Bij haar huidige werkgever, een groothandel in meubels, is Julia werkzaam als international buyer waar ze zich voornamelijk bezighoudt met de inkoop van meubels in Azië. Daarnaast onderhoudt ze contact over levertijden en voert ze evaluatiegesprekken met leveranciers in Azië. Julia beheert de voorraad met behulp van een custom ERP-systeem en houdt zich bezig met de optimalisatie van processen rondom voorraadbeheer en forecasting van de inkoop. Verder stuurt ze een team van 5 administratief medewerkers aan. Julia mist op dit moment wat uitdaging in haar functie en is toe aan wat nieuws. Na ruim 3 jaar bij haar huidige werkgever is Julia daarom latent beschikbaar.

Julia is proces georiënteerd en heeft oog voor vernieuwing. Knelpunten vallen haar snel op en ze kan snel schakelen om tot een passende oplossing te komen. Zo merkte ze dat er veel tijd verloren ging bij het ondertekenen en uploaden van documenten en heeft ze, in samenwerking met een IT bedrijf, een systeem opgezet waardoor dit proces sneller en efficiënter verloopt. Julia gaat doelgericht en analytisch te werk, ze zoekt graag zaken tot op de bodem uit en werkt daarna toe naar haar doel. Julia is communicatief sterk, zo spreekt ze 4 talen en verloopt het contact met leveranciers in Azië erg soepel. Verder is ze erg leergierig, ze vindt het leuk om nieuwe dingen te leren en staat er daarom ook altijd voor open om een lezing, webinar of cursus te volgen. Ze vindt het fijn om eerst ergens de theorie over te leren en het daarna in praktijk te brengen.

Julia is voor 38 uur per week beschikbaar. Ze heeft één maand opzegtermijn en heeft een bruto salarisindicatie van € 3.600,- per maand op basis van 40 uur.

Werkzaamheden

  • Inkopen van meubels in Azië;
  • Contact onderhouden met leveranciers (in Azië) over levertijden en evalueren van performance;
  • Beheren van de voorraad met behulp van een custom ERP-systeem;
  • Maken van de capaciteitsplanning aangaande de efficiënte inrichting van de zeecontainers en logistieke planning van deze zeecontainers;
  • Aansturen van een team van 5 administratief medewerkers voor de administratieve ondersteuning op de inkoop afdeling;
  • Monitoren van de kwaliteit van de producten en terugkoppeling geven aan de after-sales afdeling;
  • Optimaliseren van processen omtrent voorraadbeheer en forecasting.

Functie

Inkoper

Leeftijd

25

Woonplaats

Regio Helmond

Salaris

€3.500 tot €4.000

Opleidingsniveau

HBO

Talenkennis

Nederlands, Engels en Duits goed in woord en geschrift. Frans voldoende in woord en geschrift.

Computervaardigheden

Custom ERP-systeem, MS Office (Excel, Word, Outlook, Powerpoint)