Lora (Supply Chain Coördinator)

Lora heeft 12 jaar werkervaring opgedaan binnen de Logistiek en Supply Chain, waarvan 11 jaar als Supply Chain Coördinator en het afgelopen jaar als Team Lead Customer Service. Binnen haar huidige functie is zij verantwoordelijk voor het leiden/coördineren van een team van 8 FTE in hun dagelijkse activiteiten om de productlevering aan de eindklant of distributeur te waarborgen onder de geldende wet- en regelgeving van het land van herkomst en van bestemming. Ze rapporteert aan de Customer Service Manager EMEA.

Lora is een spontane vrouw met een positieve energie om haar heen. Ze is een professional en communicatief vaardig waardoor al heel snel duidelijk wordt dat zij haar vak als geen ander verstaat. Zowel op persoonlijk als zakelijk vlak is ze een bezige bij en dat blijkt ook uit haar huidige takenpakket en verantwoordelijkheden. Met haar brede en vakinhoudelijke kennis is ze een aanwinst voor een Supply Chain afdeling, maar is ze zeker ook een sparringpartner voor collega's van betrokken afdelingen. 

Lora heeft één maand opzegtermijn is fulltime beschikbaar en heeft een salarisindicatie van € 4.700,- bruto per maand. 

Werkzaamheden

  • Werkt samen met het team aan het monitoren, verwerken en afhandelen van orders op de locatieafdeling.
  • Zorgdragen voor optimale klanttevredenheid en loyaliteit door o.a. afstemmen met andere afdelingen van de pieken/bottlenecks. Het verlengstuk zijn van de EMEA sales force door speciale ondersteuning bij key accounts en eigen lijst van toegewezen accounts;
  • Interfaces met Sales, Demand en Supply Planning, Local Logistics & Global Logistics, QA en QC, Regulatory, Finance;
  • Beheerde orders: klantenorders van toegewezen groep van klanten. (CGM +/- 11.000 OL/Y // CMO ongeveer 8.000 OL/Y);
  • Commerciële kennis, land regelgeving & douane kennis, input tijdens Sales onderhandelingen, eigen onderhandelingen met toegewezen klanten;
  • Bespreken met productieplanning, expeditie, kwaliteitsafdeling alles rondom wijzigingen in orders en van mogelijke oplossingen/alternatieven, coördinatie van pieken, knelpunten van de afdeling. Waarborgen van klantspecifieke voorraden, door toezending van monsters, geselecteerde batches etc;
  • Coördineert het werk, bepaalt de prioriteiten van de dagelijkse werkzaamheden, informeert het team over interne updates, volgt incidenten op en bespreekt deze rapporten tijdens de wekelijkse vergaderingen. Bewaken dat alle orders in een maand correct en compleet zijn, factureren van openstaande orders binnen de maand;
  • Onderneemt interne of externe acties die nodig zijn om aan de contractuele verplichtingen te voldoen, zorgt voor geplaatste orders en afgesloten contracten, signaleert afwijkingen, bepaalt oorzaak van afwijking, bespreekt met CSIS Manager/Sales/klant/klant op welke wijze aan de verplichtingen kan worden voldaan;
  • Key-user van CRM/LX/SAP/BI, Bespreek informatiebehoefte met automatisering MS-CRM; SAP, BI, Signaleer en geef oplossingen van problemen in systeemgebruik, zelf beoordelen en oplossen van issues;
  • Engagement CS:
    • Survey betrokkenheid team, actie plannen opstellen om engagement te verhogen;
  • Personnel Planning CS: 
    • Ziekmeldingen/betermeldingen, vakantiedagen, verlof, ATV dagen inboeken en registreren. Uren corrigeren;
  • Employee Contracts CS:
    • In de gaten houden wanneer contracten aflopen. Contracten verlengen of be-eindigen; 
    • Contacten onderhouden met Randstad/Yacht  
    • Job profile schrijven; vacature uitzetten; sollicitatie gesprekken houden 
    • Contacten onderhouden met Arbodienst ;plan van aanpak opstellen; re-integratie project opstarten en contacten opnemen met de benodigde instanties. 
  • Performance appraisals and target setting CS:
    • Doelen formuleren en beoordelingsgesprekken houden  
  • Execute on Product allocations  accounts 
    • In geval van tekorten  voorraden toewijzen op basis van Customer segmentation (Key accounts/Premium/basis accounts )  
  • Customer communication Accounts 
    • Tijdig informeren van klanten en opstellen van correcte brief  in geval van veranderingen in bedrijfsvoering/productaanbod/logistieke wijzigingen/kwalititeitswijzigen etc. en schakelen met de relevante afdelingen;
  • Customer complaints
    • Zorgdragen voor een tijdige invoering en afhandeling van klanten;
  • Questionnaires/Documentation accounts
    • Erop toezien dat customer questionnaires en documentation requests op tijd afgehandeld worden door het CS team /en of  bij de juiste afdeling terecht komen; 
  • Quarterly Finance assessment 
    • Het verschaffen van documentatie waaruit blijkt dat de risicobeheersings- en controlesystemen redelijke zekerheid verschaffen dat de financiële verslaglegging geen onjuistheden van materieel belang bevat en dat het controlesysteem naar behoren functioneert;
  • KPMG audits 
    • Audits bijwonen en correcte documentatie aanleveren  
  • Mastercontrol  
    • Opstellen en up- to- date houden van werkinstructies (SOP). 

Functie

Supply Chain Coördinator

Leeftijd

38

Woonplaats

Rotterdam

Salaris

€3.500 tot €4.000

Opleidingsniveau

HBO

Talenkennis

Nederlands en Engels uitstekend in woord en geschrift

Computervaardigheden

SAP, ERP-systemen en MS Office; Excel (gevorderd), Word, Access en PowerPoint