Bruce (Logistiek Engineer)

Na het behalen van zijn hbo-diploma Logistiek en Economie is Bruce blijven plakken bij het bedrijf waar hij zijn afstudeerstage heeft doorlopen. In eerste instantie bleef hij aan in een rol speciaal voor hem gecreëerd waar hij als een duizend-dingen-doekje collega's ondersteunde met werkzaamheden waar zij niet aan toe kwamen. Vervolgens is hij zich op natuurlijke wijze steeds meer gaan bezighouden met procesoptimalisatie waardoor sinds 2016 ook zijn functietitel officieel werd aangepast naar Improvement Coördinator. In deze rol houdt Bruce zich projectmatig bezig met het verbeteren van logistieke processen. Zo heeft hij onder andere de digitalisering van het inbound- en planningsproces en de herinrichting van het proces van materiaalaanlevering op zich genomen. Na 10 jaar bij dezelfde werkgever is Bruce klaar voor een nieuwe werkomgeving. Hij is beschikbaar voor een rol waarin procesoptimalisatie centraal staat bij een werkgever die hem uitdaging, afwisseling en persoonlijke ontwikkeling kan bieden. 

Gestructureerd werken is voor Bruce belangrijk bij de uitvoer van analyses en het tot een succesvol einde brengen van verbeterprojecten. Het feit dat Bruce beschikt over sterke communicatieve vaardigheden maakt dat hij in staat is resultaten aan het management te presenteren, maar ook weet hij de koppeling te maken met de operatie wanneer hij medewerkers op de werkvloer coacht. Tot slot kan je met Bruce rekenen op een sterk analytische kracht die ook op het gebied van Excel en SAP vaak door collega's wordt geraadpleegd. 

Bruce heeft een maand opzegtermijn en hij heeft een bruto salarisindicatie van € 4.700,- per maand op basis van een fulltime werkweek. 

Werkzaamheden

april 2016 - heden * PC&L Improvement Coördinator 
  • Verantwoordelijk voor het projectmatig optimaliseren van met name logistieke processen binnen het warehouse en de productiehal;
  • Uitvoeren van analyses en in kaart brengen van verbetermogelijkheden;
  • Definiëren van te ondernemen acties om de gewenste situatie te bereiken;
  • Indien nodig aanhaken van betrokken collega's zoals supervisors;
  • Uitvoeren dan wel leiden van diverse verbeterprojecten waaronder;
    • Digitalisering van het inbound- en planningsproces;
    • Optimaliseren van materiaalaanlevering waarbij het gebruik van heftrucks wordt uitgesloten. 
juli 2013 - april 2016 * PC&L Administrator 
  • Uitvoeren van ondersteunende werkzaamheden voor de Improvement Coördinator;
  • Berekenen van de hoeveelheid materiaal dat nodig is om de productie door te laten lopen om de optimale loops voor materiaalaanlevering vast te stellen;
  • Bijhouden van kpi's zoals de voorraadhoogte;
  • Opstellen van rapportages;
  • Registreren van data omtrent de opslag en doorverkoop van goederen.
februari 2013 - juni 2013 * Afstudeerstagiair

Functie

Logistiek Engineer

Leeftijd

30

Woonplaats

Roermond

Salaris

€4.500 tot €5.000

Opleidingsniveau

HBO

Talenkennis

Nederlands uitstekend in woord en geschrift, Engels goed in woord en geschrift, Duits goed in woord en voldoende in geschrift.

Computervaardigheden

SAP, MS Office (Excel, Word, Outlook, Power BI)