Steve (Inkoper)

Steve heeft bijna 20 jaar ervaring opgedaan binnen de Logistiek en Inkoop bij een snel transporteur en een internationale handelsorganisatie in de IT. Bij zijn huidige werkgever is Steve destijds aangenomen om de inkoopafdeling opnieuw op te zetten en te professionaliseren. Na alles op poten te hebben gezet is hij nu binnen zijn functie Logistiek & Inkoop eindverantwoordelijk voor de logistieke en inkoopprocessen van A t/m Z - van het sourcen naar leveranciers, uitvoeren van offertetrajecten, onderhandelen over prijs en voorwaarden, plaatsen/opvolgen en verwerken van inkoop- en verkooporders, contact onderhouden met betrekking tot lopende orders/levertijden tot aan het relatiebeheer en alles daar tussenin. Ook de logistieke stromen van order tot facturatie voert hij uit en leidt hij in goede banen. Naast zijn operationele taken verbetert hij continu afdelingsprocessen door te automatiseren of standaardiseren. Voorbeelden hiervan zijn het optimaliseren van Excel-bestanden en het maken van e-mailtemplates. Ondanks dat hij het naar zijn zin het heeft bij zijn huidige werkgever is het na bijna 15 jaar tijd voor een nieuwe uitdaging. Het liefst gaat hij aan de slag als Inkoper binnen een andere branche. 

Steve is een vriendelijke en goedlachse man met uitstekende communicatieve vaardigheden. Het is een auto-didact die nieuwe kennis, informatie en systemen snel eigen maakt. Dit blijkt ook uit het professionaliseren van een inkoopafdeling, zonder dat hij daar enige ervaring mee had. Door zijn dubbele functie moet hij ook snel kunnen schakelen tussen verschillende taken/werkzaamheden wat hem een goede multitasker maakt. Hij heeft een groot verantwoordelijkheidsgevoel en stelt hoge eisen aan zichzelf waardoor hij zijn werk altijd afmaakt. 

Steve heeft een opzegtermijn van één maand, is fulltime beschikbaar en heeft een salarisindicatie van € 3.500,- bruto per maand.

Werkzaamheden

  • Betrokken bij het herstructureren en professionaliseren van de inkoopafdeling;
  • Eindverantwoordelijk voor alle logistieke en (strategische) inkoopprocessen van A t/m Z;
  • Sourcen naar leveranciers; 
  • Voeren van onderhandelingen met leveranciers omtrent prijs, rebates en leveringsvoorwaarden;
  • Opstellen, opvolgen, verwerken en najagen van inkoop- en verkooporders; 
  • Contact onderhouden met leveranciers omtrent levertijden en problemen met geleverde producten; 
  • Verzorgen van de inkomende- en uitgaande goederenstromen; 
  • Beheren van aan te houden voorraden voor externe klanten;
  • Opstellen van RMA (return merchandise authorization) en RTV (return to vendor) orders; 
  • Afhandelen van garantieclaims;
  • Begeleiden van offertetrajecten;
  • Continu bezig met het verbeteren van de afdeling Inkoop en Logistiek en het efficiënter inrichten van werkprocessen door automatiserings,- en standaardiseringsslagen te maken, zoals het optimaliseren van excel-bestanden en opmaken van e-mailtemplates. 

Functie

Inkoper

Leeftijd

40

Woonplaats

Den Haag

Salaris

€3.500 tot €4.000

Opleidingsniveau

MBO

Talenkennis

Nederlands uitstekend in woord en geschrift. Engels goed in woord en geschrift.

Computervaardigheden

AFAS, Exact Globe en MS Office; Excel, Word, PowerPoint en Outlook