Joëll (Traineeship Logistiek)

Joëll heeft in 2019 een mbo4 opleiding afgerond. Sinds november 2021 volgt hij een Traineeship gebaseerd op inkoop. Joëll is begonnen met het onderdeel Order Administration, waar hij zich vooral bezig hield met de administratieve taken van de inkoopafdeling. Zo maakte hij kennis met het hele proces. Vervolgens heeft Joëll als Inkoper gewerkt, waar hij bestellingen van 100 tot 1000 artikelen plaatste. Daarnaast hield Joëll zich bezig met prijsonderhandelingen met de bestaande leveranciers. Hij merkte dat hij enorm veel energie kreeg van het werk als Inkoper. Om het hele proces beter te leren kennen is Joëll vervolgens aan de slag gegaan bij het Back Order Management en de RMA waar hij veel te maken kreeg met klachten en retouren. Door te schakelen met de leveranciers en de klanten loste hij de problemen op. Joëll is op zoek naar een functie, waar hij zich kan ontwikkelen als Inkoper.

Joëll is een rustige jongeman die erg leergierig is. Vandaar dat hij is begonnen aan een Traineeship, om meerdere functies te leren kennen. Joëll is sociaal en een fijne gesprekspartner, hij kan goed met collega’s samenwerken. Dit blijkt uit dat hij altijd eerlijk en open communiceert. Hij is geduldig en luistert naar anderen. Joëll is een doorzetter en zorgt ervoor dat zijn werk goed gedaan wordt. Hij zoekt naar een oplossing om zijn doel te bereiken. Op het moment dat hij er niet uit komt, zal hij via een andere weg toch zijn doel bereiken!

Joëll is beschikbaar per 1 april voor 40 uur in de week en heeft een salarisindicatie van € 2.600,- bruto op fulltime basis. 

Werkzaamheden

  • Order administration: 
- Bestellingen die binnenkomen vanuit de sales controleren; 
- Bestellingen contoleren en doorsturen naar de inkoopafdeling.
  • Medewerker Inkoop:
- Het plaatsen van bestellingen bij de bestaande leveranciers;
- Onderhandelen met de leveranciers over prijzen;
  • Back Order Management:
- Bij problemen, zoals te late levering, contact opnemen met de leveranciers. Vragen naar de oorzaak van het probleem en met de leverancier bespreken hoe dit opgelost kan worden;
- Contact met de klanten die een probleem hadden. Deze werden door de Customer Service afdeling doorgestuurd.
  • RMA: 
- Klantenservice schakelt klanten met retourklachten door en vanuit daar communiceren met de leverancier of de binnengekomen klachten retour mogen;
 

Functie

Traineeship Logistiek

Leeftijd

22

Woonplaats

Arnhem

Salaris

€2.500 tot €3.000

Opleidingsniveau

MBO

Talenkennis

Nederlands uitstekend in woord en geschrift, Engels goed in woord en geschrift.

Computervaardigheden

MS Office (Excel, Word, Powerpoint, Outlook), Dynamics