Solliciteren vanuit huis? Solliciteer en word uitgenodigd voor een online gesprek met één van onze consultants. Lees hier meer.

Farid (Logistiek Administratief Medewerker)

Met inmiddels 2 jaar werkervaring als Logistiek Coördinator heeft Farid zijn eerste goede ervaring in de logistiek binnen. In deze functie is Farid verantwoordelijk voor het opmaken, verwerken en opvolgen van gemiddeld 20 zendingen per dag m.b.t. de levering van persoonlijke beschermingsmiddelen. Het proces van de zendingen staan onder verantwoordelijkheid van Farid, wat inhoudt: het opmaken van verschillende douane- en transportdocumentatie. Door duidelijk te communiceren met zijn collega’s en externe logistiek dienstverleners zorgt Farid ervoor dat de transporten gecombineerd kunnen worden om kosten en tijd te besparen en het transportproces te optimaliseren. Hiernaast is Farid sterk in het proactief communiceren met klanten om vroegtijdig problemen te signaleren en ze te voorkomen. Vanwege de ervaring die Farid momenteel heeft opgedaan begeleid hij de nog minder ervaren collega’s en is hij betrokken bij het inwerken van nieuwe collega’s. Farid wil dolgraag zichzelf ontwikkelen binnen de transportwereld. Echter is er bij zijn huidige werkgever geen mogelijkheid om door te groeien (platte organisatie). Farid zoekt in een nieuwe uitdaging een ondersteunende rol, waarbij de mogelijkheid er is om door te groeien naar een volledig zelfstandige rol binnen het transport.    

Farid is een beleefde, intelligente en vrolijke jongeman. Een jongen die heel goed weet wat zijn werk inhoudt en waar er kansen liggen. Het is leuk om te zien hoe gepassioneerd hij is over de transport en logistieke wereld praat. Hij is een voetballiefhebber in hart en nieren en vindt het daarnaast heerlijk om zijn hoofd leeg te maken tijdens een mooie boswandeling. Op de werkvloer vindt hij het belangrijk om elkaar te versterken en als team goed te presteren.

Farid heeft een opzegtermijn van een maand en een salarisindicatie van € 2.400,- bruto per maand.

Werkzaamheden

  • Verantwoordelijk voor het aannemen, verwerken en checken van gemiddeld 20 zendingen per dag;
  • Verantwoordelijk voor het opmaken van T1 documenten om deze vervolgens in te klaren en later ook weer af te melden;
  • Opstellen van verschillende (douane) documentatie zoals; T1, EUR1, UTB, CMR, invoice;
  • In overleg met de transportafdeling combineren van zendingen om hierdoor het transportproces te optimaliseren;
  • Ad-hoc schakelen met interne afdelingen en forwarders, wanneer er vertragingen of problemen zijn onderweg;
  • Proactief contact voeren met zowel klanten, interne afdelingen als forwarders;
  • Secuur afhandelen van de administratieve handelingen die bij de zendingen komen kijken. 

Functie

Logistiek Administratief Medewerker

Leeftijd

23

Woonplaats

Rotterdam

Salaris

€2.000 tot €2.500

Opleidingsniveau

MBO

Talenkennis

Nederlands uitstekend in woord en geschrift, Engels goed in woord en geschrift.

Computervaardigheden

AGS, Unidoc, Sagitta, Synergy Exact, MS Office; Word, Excel.