Marcel (Accountmanager)

Marcel is bijna zes jaar geleden begonnen als accountmanager en doet tot op heden bij dezelfde werkgever. In zijn huidige functie is hij verantwoordelijk voor het zo optimaal verwerken van de orders die hij ontvangt van klanten. Marcel zorgt ervoor dat de order naar het magazijn gaat en dat daarbij alle bijzonderheden vermeld en verwerkt worden denk hierbij aan: overstapelen op andere pallets, ompakken enz. Daarnaast verzorgt hij het transport voor de klanten, van silo wagens tot aan containertransport. Dit regelt hij met eigen wagens of met charters. Maandelijks zijn dit rond de 150 transporten welke hij uitbesteed naar voornamelijk Frankrijk, Italië, Spanje en Oostblok landen. Tevens regelt hij daarbij de documentatie voor uitgaande vrachten.  Marcel maakt daarnaast ook prijsafspraken met externe vervoerders die hij inschakelt. Zodra er een moeilijke vraag of order binnen komt vanuit een klant gaat hij specifiek op zoek naar de juiste charter die deze kan vervullen. Omdat Marcel meer uitdaging zoekt in zijn huidige werkzaamheden is hij samen met Extra Talent op zoek naar een uitdagende baan in de logistiek.

Marcel is een enthousiaste gedreven jongeman. Dit laat hij terugzien bij zijn huidige werkgever waar hij altijd op zoek is naar de meest passende oplossing en niet stopt voordat hij deze gevonden heeft. Daarnaast werkt hij op sommige weekenden nog extra en springt hij bij het magazijn. Zo weet hij ook goed in te schatten welke effecten een order heeft op de organisatie. Daarnaast is Marcel iemand die het commerciële van nature in zich heeft. Die snapt wat iets kost en wanneer het rendabel is of niet, dit maakt dat hij beslissingen neemt waar iedereen zich in kan vinden.

Marcel heeft een opzegtermijn van een maand en heeft een salarisindicatie van €3.900,- bruto per maand.

Werkzaamheden

  • Verantwoordelijk voor het zorgen dat alle orders vanuit de aanvraag van de klant juist verwerkt worden;
  • Transport verzorgen voor klanten;
  • In contact met charters (+150 transporten welke uitbesteed worden maandelijks);
  • Onderhandelen over prijsafspraken;
  • Administratie verweken in WMS systeem;
  • Documentatie uitgaande vrachten opmaken (CMR, IMO, DGD's en handelsdocumenten);
  • Offertes verzorgen voor transporten;
  • Mailbox bij houden;
  • In contact met klanten.

Functie

Accountmanager

Leeftijd

29

Woonplaats

Breda

Salaris

€3.500 tot €4.000

Opleidingsniveau

MBO

Talenkennis

Nederlands en Engels goed in woord en geschrift

Computervaardigheden

MS Office (Excel, Word, Powerpoint)