Max (Logistics Customer Service Specialist)

Max heeft ruim 10 jaar ervaring in de functie van Customer Service Medewerker. Hij is de eerste jaren van zijn carrière werkzaam geweest in de energie sector en de laatste 4 jaar bij een Logistiek Dienstverlener.
Max is momenteel Senior Customer Service Specialist bij een logistiek dienstverlener die wegtransport verzorgt wereldwijd. Max geeft leiding aan 6 Customer Service Medewerkers in zijn huidige functie. Daarnaast geeft in indirect leiding aan totaal 19 medewerkers. Binnen zijn functie is hij onder andere verantwoordelijk voor het optimaliseren van processen, het ontwikkelen van KPI's en het individueel coachen en begeleiden van medewerkers. Daarnaast heeft hij gedurende zijn loopbaan meerdere nieuwe klanten geïmplementeerd. Max is hierbij betrokken vanaf het begin tot einde. Zo brengt hij de wensen van de klant in kaart. Vervolgens schrijft een plan van aanpak in overleg met de Warehouse Manager en Sales en presenteert dit naar de klant. Max is op zoek naar een functie Senior Customer Service Medewerker met een breed takenpakket of een functie al Teamleider/Manager.

Max is een vriendelijke en rustig man die iedereen met respect behandeld en ervoor zorgt dat mensen zich bij hem vertrouwd voelen. Max is energiek en ambitieus, hij houdt niet van stilzitten en genoeg uitdaging is voor hem een must. Dit blijkt wel uit de doorgroeimogelijkheden en verschillende type functies die hij de afgelopen jaren met beide handen heeft aangegrepen. Daarnaast zit hij in zijn vrije tijd ook niet stil en is het bestuurslid van een sportvereniging en penningmeester van een zelf opgerichte stichting. Hij is leergierig en handig met systemen. Zo bouwt hij websites in zijn vrije tijd en is hij betrokken bij processen.

Max heeft een opzegtermijn van één maand en heeft een salarisindicatie van € 3.750,- bruto per maand op fulltime basis. Bij voorkeur werkt Max 36 uur per week, maar 40 uur is zeker bespreekbaar.

Werkzaamheden

Senior Customer Specialist
  • Aansturen van 6 medewerkers;
  • Indirect aansturen van geheel CS team van 19 medewerkers;
  • Uitvoering van projecten zoals wijzigingen in procedures en implementeren van nieuwe klanten;
  • Bewaken van KPI's;
  • Opstellen van voortgangsrapporten en statusrapporten;
  • Rapporteren naar het management;
  • Aandragen van verbetervoorstellen;
  • Escalaties oppakken van klanten en wanneer het team er niet uitkomt;
  • Bedenken van creatieve oplossingen voor problemen en situaties zoals te weinig opslagruimte;
  • Deelname aan vergaderingen en bespreken van data en cases van klanten;
  • Invullen van beoordelingsformulieren en deze bespreken met de leidinggevende;
  • Voeren van sollicitatiegesprekken.

Customer Service Specialist
  • Implementatie van drie nieuwe klanten rekening houdend met transport, magazijninrichting en overige wensen;
  • Opzetten van processen voor deze klanten en het schrijven van werkinstructies;
  • Lean Six Sigma Value mapping;
  • Te woord staan van klanten en hun vragen beantwoorden;
  • Ondersteunende rol bij MBR en QBR;
  • Opzetten backwards planning om sneller orders te kunnen shippen;
  • Orderproces van A tot Z monitoren;
  • Wekelijkse calls met klanten over voortgang en verbetering;
  • Verbetervoorstellen aandragen en uitvoeren.

Functie

Logistics Customer Service Specialist

Leeftijd

42

Woonplaats

Venlo

Salaris

€3.500 tot €4.000

Opleidingsniveau

HBO

Talenkennis

Nederlands en Engels uitstekend in woord en geschrift. Duits goed in woord en geschrift.

Computervaardigheden

SAP, eigen WMS systeem, eigen ERP systeem en Microsoft Office